Arrangementskalender for iværksættere samlet for hele landetStartinfo.dk ajourfører arrangementer i hele landet målrettet iværksættere og små virksomheder. Er denne oversigt over begivenheder for omfattende, så se hvad der sker i din kommune her!Har vi glemt et event, en workshop eller et iværksætterkursus så kontakt os venligst på hpw@startinfo.dk
|
|
Populære sider på Startinfo.dk:
-> Hvordan får jeg et CVR nummer?
-> Livet som selvstændig?
|
januar 14 2025 HELE LANDET: Sådan finder du finansieringSkal du rejse ekstern kapital for at udvikle din virksomhed? På dette workshopforløb får du værdifuld viden om, hvilke finansieringsformer der passer til din virksomhed, så du er klædt på til at træffe velovervejede beslutninger om din finansieringsstrategi. Du er iværksætter, og har brug for finansiering til at udvikle din virksomhed. Vi giver dig praksisnære værktøjer til at fremskaffe ekstern kapital. Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage. Du vil helt sikkert få mest ud af forløbet, hvis du kan se dig selv i følgende: Du vil videreudvikle og styrke din virksomhed, og du har derfor brug for at rejse kapital. Uanset om din virksomhed beskæftiger sig med service, håndværk, produktion eller high-end teknologi, så får du på forløbet indsigt i de mange forskellige finansieringsmuligheder, der er tilgængelige for iværksættere, og du får hands-on vejledning om, hvordan du skaffer kapital. På forløbet får du: Grundlæggende viden om budget og afklaring på dit konkrete kapitalbehov. Indsigt i forskellige finansieringskilder. Afklaring på hvilken finansieringsform som passer til netop DIN virksomheds behov. Viden om hvordan du etablerer kontakt til banker og investorer. Et kig på dit pitch deck, forretningsplan og vigtige nøgletal, så du har de bedste forudsætninger for at lykkes med at fremskaffe finansiering. Gode råd til hvordan du skaber og bibeholder interessen hos mulige investorer/banker frem mod en investering, og hvordan du kan arbejde konstruktivt med dem efter investeringen er i hus. Som en del af forløbet tilbydes du også 30 minutters individuel sparring med underviseren - helt kvit og frit. Denne sparring foregår efter de 3 workshops, og vil danne grundlag for dit videre arbejde med finansiering i din virksomhed. Imellem de enkelte workshops vil der være hjemmearbejde. |
januar 14 2025 AALBORG: Create a content plan for 2025 that will attract new clients without dancing on TikTokYou’ve probably heard countless times how important creating content is, but maybe you’re unsure where to start. Or when you finally create something, it doesn’t feel right, so you don’t post anything—leaving you frustrated while your competitors seem to have it all figured out. And when you do post, it often goes unnoticed. Sound familiar? If so, this workshop is for you. A content plan for the entire year in just 60 minutes sounds impossible, but it’s not! During the hands-on portion of the workshop, we’ll even create your first few posts together. Be sure to bring your laptop or a phone, and a notebook! During the workshop, you will: Define your content goals for 2025 to align with your business objectives. Create a simple, actionable content strategy so you’ll know exactly what, when, where, and how often to post. Learn a universal formula to ensure your content gets results. Access game-changing tools for generating ideas and addressing your client’s needs and desires. Identify common mistakes and learn how to avoid them. Start creating your first few pieces of content. |
januar 14 2025 AABENRAA: Få Anders Hemmingsens hemmeligheder: Sådan får din virksomhed flere følgere og likes på sociale medierDen 14. januar inviterer Aabenraa Erhvervsforening og Business Aabenraa til et inspirerende event med ingen ringere end Instagram-guruen, Anders Hemmingsen, hvor du får inspiration til, hvordan du kan booste dine sociale medier og få flere følgere og likes. Med sine 1,3 millioner følgere på Instagram har Anders Hemmingsen opnået en imponerende indflydelse med sine satiriske opslag – skabt af følgerne selv. Det bliver en aften, hvor vi får et indblik i, hvordan man fanger folks opmærksomhed online, og ikke mindst, hvordan vi i erhvervslivet kan bruge humor og skarpe budskaber til at få likes og nå ud til flere. Hvis du er nysgerrig på, hvordan man opnår succes på de sociale medier – så er dette event for dig. |
januar 15 2025 LOLLAND-GULDBORGSUND: Business Day, Nykøbing eller onlineNår du tilmelder dig Business Days, vender vi tilbage til dig for sammen at tilrettelægge et passende møde med relevante eksperter. Inden mødet kan du med fordel udfylde en forretningsplan og budget. Det er ofte en god hjælp til at få sat ord på sine tanker og konkretisere idéer. Book tid til din gratis vejledning og få sparring på din nuværende forretning eller en iværksætter-idé under fuld fortrolighed. Alle brancher er velkomne, og der findes ingen dumme spørgsmål. |
januar 15 2025 NÆSTVED: Netværk for iværksættere & solo-selvstændigeFå redskaberne til at gøre din forretningsidé håndgribelig og få velafprøvede værktøjer til at opbygge en gennemtestet forretningsmodel, som kan danne grundlaget for din kommende virksomhed. Workshopforløbet er for alle danske iværksættere, der drømmer om at stifte deres egen virksomhed, og har brug for praktiske redskaber, der kan gøre idéen til virkelighed. Det er, bortset fra din tid og entusiasme, helt gratis at deltage. Du vil helt sikkert få mest ud af forløbet, hvis du kan se dig selv i følgende: Du har en spirrende forretningsidé, og ønsker dig et overblik over, hvordan du tester din idé, finder din målgruppe og sætter målsætninger for din kommende virkosmhed. Du ønsker konkrete værktøjer til at opbygge og udvikle din virksomhed og virksom viden om, hvordan du designer en gennemtestet forretningsmodel. På dette workshopforløb stifter du bekendtskab med de praktiske færdigheder, du skal bruge for at komme godt i gang og endnu bedre videre: Få styr på dit værditilbud og din målgruppe. Få redskaberne til at teste og validere din idé. Få værktøjerne til at opbygge en operationel forretningsmodel. Få overblik over de vigtigste aktiviteter og opgaver, som skal gennemføres, når du starter op. Dine guides på vejen fra god idé til god forretning |
januar 17 2025 ODENSE: Vaner der skaber vindere: Boost din iværksættersuccesKom og vær med til en inspirerende og interaktiv workshop, hvor du kan lære at mestre kunsten at skabe sunde vaner, der kan forvandle din travle iværksætterhverdag til en kilde til succes og velvære. I løbet af 2 timer vil du blive introduceret til effektive strategier for at implementere nye, positive vaner og slippe af med de dårlige. Vi dykker ned i, hvordan du kan forbedre både dit mentale og fysiske helbred, selv med en kalender fyldt til bristepunktet. For iværksættere på farten: Denne workshop er skræddersyet til iværksættere, der kender alt til højt tempo og stress. Lær hvordan sundere spisevaner og regelmæssig fysisk aktivitet ikke bare kan øge din trivsel, men også din præstation i arbejdslivet. Tag hjem og anvend: Du vil gå fra workshoppen med 1-2 konkrete vaner, som du kan implementere med det samme. Gennem arbejde i små grupper finder du frem til vaner, der passer til netop din situation, ved hjælp af vanecoachmodellen. Personlig sparring: Der vil være rig mulighed for at diskutere dine specifikke udfordringer og finde balancen mellem iværksætteri, privatliv og sundhed. Du møder: Jesper Bøgh Lindholm, en ekspert i vanedannelse, vil lede dig gennem workshoppen. Med en baggrund som Cand. Scient. i Sports Science & Health, ekstern lektor ved SDU, personlig træner og uddannet vanecoach, er Jesper den helt rette til at guide dig til en sundere og mere produktiv hverdag. |
januar 20 2025 KØBENHAVN: Få gang i klinikkenDrømmer du om at åbne din egen fysioterapiklinik, eller er du allerede i gang? Uanset hvad så har vi her workshopforløbet til dig. Sammen med Danske Fysioteapeuter afholder vi et workshopforløb, hvor du får værktøjerne til at skabe overblik for dig selv og mest muligt overskud til dine klienter. Du får sparring på din forretningsidé, du får et stærkt professionelt fællesskab og så lærer du mere om dét at være selvstændig med egen klink. Workshopforløbet er for alle danske iværksættere, der drømmer om at få succes med deres egen klinik eller behandlingssted. Det er, bortset fra din tid og entusiasme, gratis at deltage. |
januar 20 2025 KØBENHAVN: Få gang i klinikkenDrømmer du om at åbne din egen fysioterapiklinik, eller er du allerede i gang? Uanset hvad så har vi her workshopforløbet til dig. Sammen med Danske Fysioteapeuter afholder vi et workshopforløb, hvor du får værktøjerne til at skabe overblik for dig selv og mest muligt overskud til dine klienter. Du får sparring på din forretningsidé, du får et stærkt professionelt fællesskab og så lærer du mere om dét at være selvstændig med egen klink. Workshopforløbet er for alle danske iværksættere, der drømmer om at få succes med deres egen klinik eller behandlingssted. Det er, bortset fra din tid og entusiasme, gratis at deltage. På forløbet får du: Viden om alt det praktiske såsom gebyrer, lokaler, skatteforhold, lønsum, GDPR, bookingssystem og tidsstyring mm. Værktøjer til at lave en god og håndgribelig forretningsplan med et budget. Redskaber til at yde god service og sælge og prissætte dine ydelser. Styr på hvordan du opretter hjemmeside, bruger sociale medier og digital markedsføring til at komme ud over rampen. Undervejs på forløbet vil der være mulighed for individuel sparring pr. telefon, Zoom eller Teams. Dine guides på vejen fra god idé til god forretning Hans Peter Wolsing og Mie Nyborg Bendsen har tidligere sammen undervist iværksættere og gennemført kurser og uddannelse for iværksættere. Hans Peter har rådgivet mere end 3.000 iværksættere og undervist på et hav af iværksætterkurser. Hans Peter har igennem tiden etableret 4 iværksættervirksomheder, hvoraf de 2 er i drift endnu. Den ene er iværksætterportalen Startinfo.dk. Mies baggrund rummer mere end 17 års erfaring som selvstændig med drift af klinik samt mange års ansættelse i forskellige jobs. Mie har særligt fokus på den gode service og kunderelationer. Endelig har Mie i mere end 10 år undervist på Iværksætterkurser i Nordjylland og som coach haft speciale i arbejdsliv og jobmuligheder. Workshop 1: Introduktion til start og drift af klinik Workshop 2: Få styr på din forretningsplan Workshop 3: Kom ud over rampen NB: Du er også velkommen, hvis du ikke vil være selvstændig fysioterapeut. Alle iværksættere med ambitioner om egen klinik kan få udbytte af forløbet. |
januar 21 2025 STEVNS: Workshop: Boost dit markedsføringsmateriale med CanvaEr du på udkig efter en nem og omkostningseffektiv måde at skabe imponerende markedsføringsmateriale til din virksomhed? Så er vores gratis Canva Workshop det perfekte sted at starte! 🎉🎉 Canva er et intuitivt online-værktøj, der gør det let for alle at skabe professionelle designs uden behov for avancerede designfærdigheder eller dyre softwareprogrammer. Uanset om du ønsker at lave smukke grafikker til sociale medier, iøjnefaldende plakater eller indbydende brochurer, kan Canva hjælpe dig med at realisere dine designidéer på en brugervenlig platform. Hvad kan du forvente: Oprettelse og navigation i Canva Design af professionelle social media grafikker Skabelse af trykt materiale som brochurer, plakater og visitkort Brug af avancerede funktioner til at tage dit design til næste niveau |
januar 21 2025 HOLSTEBRO: StartUp CaféStartUp Café for dig, der har startet virksomhed eller har planer om at starte selv. Kom og vær med i netværket. Vi byder på indsigtsfulde oplæg fra andre iværksættere og naturligvis noget godt at spise. Årets første StartUp Café afholdes i de inspirerende rammer hos SKE by Hedensvang, hvor mad og innovation går hånd i hånd. Her står kokken og ejeren Henrik Hedensvang klar til at servere lækkerier og dele sin historie om at søsætte og drive en virksomhed – en virksomhed, der tilbyder catering til selskaber samt arrangerer madskoler og skaber unikke events. |
januar 21 2025 EGEDAL: Nytårskur for erhvervslivet i Egedal 2025Kom til nytårskur for erhvervslivet i Egedal, når Egedal Kommune og Egedal Erhverv inviterer til en festlig fejring af det lokale erhvervsliv d. 21. januar 2025. Alle virksomheder i Egedal er inviteret! Kom og netværk med andre virksomhedsejere og -ledere fra Egedal i inspirerende omgivelser. Det er også ved nytårskuren, at Egedal Erhvervspris 2025 uddeles, og vi hylder de 23 Gazellevirksomheder, der har base i Egedal. Husk at indstille din kandidat til Egedal Erhvervspris 2025 Hvem skal modtage Egedal Erhvervspris 2025? Nu har du chancen for at indstille en virksomhed eller person, der har gjort en særlig indsats for lokalsamfundet eller erhvervslivet i Egedal. Indsend din indstilling senest den 6. januar 2025 |
januar 23 2025 LOLLAND-GULDBORGSUND: Business Day – Nakskov eller onlineNår du tilmelder dig Business Days, vender vi tilbage til dig for sammen at tilrettelægge et passende møde med relevante eksperter. Inden mødet kan du med fordel udfylde en forretningsplan og budget. Det er ofte en god hjælp til at få sat ord på sine tanker og konkretisere idéer. Book tid til din gratis vejledning og få sparring på din nuværende forretning eller en iværksætter-idé under fuld fortrolighed. Alle brancher er velkomne, og der findes ingen dumme spørgsmål. |
januar 23 2025 RANDERS: BUSINESS RANDERS | ERHVERVSMIDDAG 2025Sæt STORT X i kalenderen og tilmeld dig torsdag d. 23. januar, når Business Randers gentager de sidste par års store succes: Erhvervsmiddag. Aftenen begynder kl. 18:30, hvor dørene til lokalet åbnes. Herefter kan du glæde dig til en aften med netværk og god mad, hvor du nyder henholdsvis din forret, hovedret og dessert i tre forskellige selskaber. Vi har nemlig lyttet til ønsket om at netværke mere på aftenen – og derfor sidder du ved forskellige borde og møder nye medlemmer i løbet af aftenen. |
januar 24 2025 SKIVE: Skive Business Awards 2024Skive Business Awards er et prisudddelingsshow med æresfyldte erhvervspriser til vores dygtige lokale virksomheder! Det er hele Skiveegnens hyldest til erhvervslivet, hvor vi sammen løfter glasset for det forgangne års erhvervsmæssige indsatser ved at uddele 10 forskellige og æresfyldte priser! Arrangementet er bygget op i bedste oscarstil med lækker middag, konferencier, rød løber og masser networking. Kom og vær med til et brag af et show – alle er velkomne! |
januar 29 2025 HOLSTEBRO: Nytårskur for erhvervslivetKom med til den store Nytårskur, hvor vi byder erhvervsåret 2025 velkommen tager et kig på nogle af de store dagsordener i det nye år. Programmet for Nytårskuren offentliggøres i løbet af december, men du kan allerede nu reservere en plads. Alle virksomheder med CVR-nummer i Holstebro Kommune kan deltage. Dog max to repræsentanter pr. virksomhed. |
januar 29 2025 SKANDERBORG: Kickstart din virksomhed – få viden og værktøjerEr du i gang med at starte din egen virksomhed, eller overvejer du at tage springet? Så se her! Vi har samlet alt det vigtigste til dig i et arrangement, der hjælper dig med at komme godt fra start. Her kan du også møde andre, som er nye iværksættere. I løbet af 2½ time får du: Svar på de vigtige spørgsmål, som de fleste iværksættere stiller sig selv under opstarten. Værktøjer, du kan bruge til at styrke din forretningsidé, din forståelse af målgruppen og din konkurrenceevne. Klarhed over ansvar og forpligtelser, der følger med det at starte en virksomhed. Tre spørgsmål, vi hjælper dig med at besvare: Er min forretningsidé god? Få en enkel formel, der hjælper dig med at vurdere og udvikle din idé. Hvordan finder jeg mine første kunder? Lær, hvordan du identificerer kundernes behov og opbygger en kundegruppe. Hvad er mit ansvar som erhvervsdrivende? Få et overblik over de vigtigste krav og regler. Få hjælp til informationssøgning Der er virkelig meget værdifuld information at hente hos Skanderborg Bibliotek – og hjælp at få, når du skal finde viden, der kan bruges i din opstart. På dagen kan du møde en informationsspecialist som viser dig, hvordan du effektivt finder viden om markedsforhold, branchesammensætning eller andre relevante emner. Du kan også få adgang til artikler og statistikker, og hjælp til at vurdere materialets relevans og troværdighed. Det er gratis for dig, der bor i eller starter virksomhed i Skanderborg Kommune. Husk tilmelding! |
januar 30 2025 AALBORG: Bliv klogere på advisory boardSom iværksætter starter man typisk en virksomhed, fordi man har en forretningsidé, man virkelig tror på. Desværre opdager de fleste iværksættere hurtigt, at der er enormt mange udfordringer ved at være selvstændig, da man er ansvarlig for hele værdikæden. Der er medarbejdere, som bliver syge eller siger op, der er banker, som ikke vil give den nødvendige kassekredit, der skal findes kunder og produceres varer eller ydelser med videre. Som iværksætter skal man derfor have et godt overblik og ideelt set være ekspert i det hele. For de fleste iværksættere er det helt nyt at drive virksomhed. Det betyder, at der hele tiden er nye udfordringer, man ikke har prøvet før, som skal løses under stort tidspres. Risikoen for at lave fejl er stor, og det kan være dyrt. Det kan et Advisory Board hjælpe dig med. Herudover kan et Advisory Board hjælpe dig og din virksomhed med forretningsudvikling, strategiarbejde og meget, meget mere. Et Advisory Board kan med andre ord være utroligt værdiskabende. På dette event vil du høre om, hvad et Advisory Board er, hvordan det fungerer i praksis og få inspiration til, hvordan det kan hjælpe din virksomhed og dig som iværksætter. Vi kommer bl.a. ind på: Hvad er et Advisory Board Hvad er forskellen på et Advisory Board og en bestyrelse Hvad er fordelene og udbyttet ved et Advisory Board Hvilke risici er der ved et Advisory Board Hvordan opstartes et Advisory Board Løbende drift og udskiftning i et Advisory Board Eventet faciliteres af René Aagesen, statsautoriseret revisor og partner i Révision. René har selv erfaring som iværksætter og som deltager i Advisory Boards, der er sammensat med forskellige kompetencer fra forskellige brancher. Disse Advisory Boards har hjulpet iværksættere og virksomhedsledere med alt fra kapitalfremskaffelse og virksomhedsstart til overrisikostyring og organisk vækst ved forretningsudvikling. Kombineret hermed har de også arbejdet med opkøb af virksomheder i et selskab, der er vokset fra 60 medarbejdere til 170 medarbejdere på 3 år. Inspirationsarrangementet vil derfor byde på en række praktiske eksempler. |
februar 4 2025 ONLINE: Doing Business in DenmarkIværksætterdanmark present: Doing Business in Denmark Workshops in English. Get a firm grip on the formalities of how to start a business in Denmark. In the course we’ll introduce you to all the legal, financial and cultural matters of doing business in Denmark as well as the foundations of entrepreneurship so you can get off to a good start on your entrepreneurial journey in Denmark. The course consists of four workshops and is for for international entrepreneurs living in Denmark. The course is free of charge. And open for potential StartUps in all of Denmark. |
februar 5 2025 HOLSTEBRO: Video til sociale medier i topfartLær at lave video til sociale medier på din telefon hurtigt og effektivt Mange har efterspurgt det, så nu kommer det igen: Vi er klar med en ny udgave af ”Video på højkant” med de skarpe drenge fra Højkant, Steven Feraru og Samson Blay. Du kan glæde dig til en hands-on workshop, hvor du lærer at redigere dine videoer hurtigt og effektivt med enkle værktøjer. Video er vigtigere end nogensinde – heldigvis er det også billigere at lave end nogensinde. Produktvideoer, case-videoer, testimonials, annoncer, SoMe-content, Reels, TikToks, rekrutteringsvideoer – listen er lang! Det eneste, du skal bruge, er kameraet i din telefon, et par gratis apps og en lille smule knowhow. Det bliver helt lavpraktisk, og du skal have telefonen med. |
februar 6 2025 ESBJERG: Arrangementer Iværksætter rådgivning – februar 2025 Iværksætter rådgivning - februar 2025Få gratis sparring samt svar på aktuelle spørgsmål, der trænger sig på i forhold til din virksomhed eller iværksætteridé. Mangler du sparring omkring din iværksættervirksomhed/iværksætteridé, eller har du en konkret udfordring i din virksomhed, som du gerne vil have hjælp til at få kigget på, så kan du benytte dig af vores tilbud om gratis rådgivning, der finder sted 1 gang om måneden. Du har mulighed for at booke en halv times gratis rådgivning hos følgende fagpersoner: En iværksætterkonsulent En advokat En revisor En SoMe- og markedsføringskonsulent |
februar 6 2025 AABENRAA: Iværksætterrådgivning i AabenraaFor iværksættere og selvstændige. Det er gratis at deltage i arrangementet. Iværksætterrådgivning i Aabenraa – Gratis sparring den 1. torsdag i måneden Er du iværksætter og står du overfor nogle udfordringer du ikke lige ved, hvordan du skal gribe an? Så deltag i vores iværksætterrådgivning. Her får du gratis vejledning fra professionelle rådgivere: revisorer, advokater, bankrådgivere og konsulenter indenfor markedsføring og kommunikation. Du har også mulighed for at snakke med en erhvervspilot fra Aabenraa Kommune, som kan hjælpe dig videre med muligheder for køb af kommunal erhvervsjord og fysisk placering og indretning herunder nødvendige tilladelser. Det er nemt. Du reserverer en tid med den eller de rådgivere, du gerne vil have en samtale med. Iværksætterrådgivningen foregår i uformelle rammer, hvor Business Aabenraa er vært for en kop kaffe. Der er afsat 20-25 min. til en samtale. Når du har tilmeldt dig, sender vi en bekræftelse med informationer om tid og sted. Hvis du er i tvivl om hvilken rådgiver der kan hjælpe dig kan du kontakte Michael Dinesen på md@businessaabenraa.com eller på tlf.: 2636 9867. |
februar 19 2025 KALUNDBORG, HOLBÆK, SLAGELSE: RaketVækst 2024RaketVækst er et vækstorienteret udviklingsforløb. Vækst i en forstand, så det giver mening i din virksomhed ud fra dine behov og ønsker. Vækst i denne sammenhæng er sund planlagt udvikling af din virksomhed. Det handler om målrettet arbejde med udviklingsmuligheder, der kan styrke din forretning og i sidste ende give flere penge på bundlinjen. Under hele forløbet arbejder du strategisk med din virksomhed. Vi tager fat i alle de relevante udviklingsområder i din virksomhed, og vi arbejder i dybden med de områder, hvor der særligt er noget at hente for dig. |
februar 20 2025 BORNHOLM: Kom i gang med at bruge AI i jeres virksomhedGENTAGELSE: Efter at mere end 50 virksomheder deltog i arrangementet i efteråret, gentager vi succesen og sætter igen fokus på, hvordan kunstig intelligens kan understøtte små og mellemstore virksomheder. Uanset om du er bogholder eller café-ejer, vil vi vise dig, hvordan AI kan tilpasses og skabe værdi for netop din forretning. Du får ikke kun inspiration, men også konkret viden og værktøjer, som du kan begynde at bruge uden at skulle investere store beløb i konsulenttimer eller online-tjenester. I løbet af dagen udforsker vi blandt andet, hvordan kunstig intelligens kan: Analysere din og konkurrenters hjemmesider med henblik på salgsoptimering Udnytte potentialet i en e-mail assistent Analysere data såsom regnskaber eller kundedatabaser Øge synligheden og effektiviteten på sociale medier Producere undervisningsmateriale Opslagsværk Og meget mere... |
februar 24 2025 VARDE: Marketing - Her & Nu! Video der virker (dagskursus)Vil du knække koden til effektiv videomarkedsføring? Videoindhold er ikke længere et valg – det er en nødvendighed! I 2022 stod videoer bag hele 82 % af al online markedsføring, og både topchefer og kunder foretrækker klart video fremfor tekst. Faktisk har 79 % af kunderne sagt, at en video var den afgørende faktor for deres køb. Men for mange selvstændige er det en udfordring at komme i gang med videoproduktion. Manglende tid eller usikkerhed om, hvor man starter, kan være barrierer. På dagskurset "Video der virker" lærer du alt, hvad du behøver for at skabe engagerende videoer til sociale medier – fra at fange seernes opmærksomhed på få sekunder til at vælge det rette udstyr og de bedste apps. Tilmeld dig nu, og bliv klar til at mestre videomarkedsføring, der faktisk virker! |
februar 24 2025 MORSØ og THISTED: IværksætterCaféIværksættercaféen er et gratis tilbud til alle iværksættere og før startere fra Morsø Kommune og Thisted Kommune. Caféen er for alle med interesse for at starte som selvstændig eller til dig der er i gang som iværksætter, men mangler inspiration og netværk. Ønsker du at deltage, kan du enten tilmelde sig hele dagen eller specifikt deltage i de aktiviteter der interesserer dig. Der er mulighed for en personlig dialog, netværke med andre iværksættere og møde professionelle rådgivere. |
februar 25 2025 BILLUND: TOOL BOX – Kundepleje og relationerMed eksempler, øvelser og teknikker, vil Per Tønsberg Frandsen dele ud af sine erfaringer med kundepleje og relationssalg. Denne TOOLBOX er for alle, der arbejder med salg og kundepleje i både små og store virksomheder. Du vil lære teknikker og værktøjer der styrker dine evner til at opbygge og vedligeholde langvarige kunderelationer gennem effektiv kommunikation, værdifulde interaktioner og hvor ofte du bør være i kontakt med dine kunder. Per, der i mere end 20 år har arbejdet med relationssalg og kundepleje i store danske virksomheder, vil komme ind på vigtigheden af: Regelmæssig kommunikation – hvordan holder jeg kontakten – uden at være irriterende? Værdiskabende interaktion – kend virksomhedens interesser og målret din kontakt. Respons – være hurtig og effektiv, når den potentielle kunde rækker ud. Personlig tilgang – behandl den potentielle kunde som et individ og ikke bare en salgsmulighed, bl.a. via ægte interesse. LinkedIn – brug LinkedIn som en mulighed for at være ”top off mind” Medbring din PC/Mac, eksempler fra din egen hverdag, godt humør og nysgerrighed. |
februar 26 2025 HOLSTEBRO: Få styr på din it-sikkerhed – helt enkeltBliv klogere på, hvordan du styrker virksomhedens IT-sikkerhed og beskytter din forretning. Sammen med eksperter på området har vi sammensat en praktisk og lettilgængelig workshop målrettet små og mellemstore virksomheder. Du får indsigt i lavthængende frugter inden for cybersikkerhed og lærer, hvordan din virksomhed kan beskytte sig mod cybertrusler uden store investeringer. Derudover får du et overblik over tilskudsmuligheder og støtteordninger, som kan hjælpe din virksomhed med at styrke sin sikkerhed. Vi inviterer til en spændende formiddag, hvor cybersikkerhed bringes helt ned i harehøjde. Workshoppen ledes af Dorte Damgaard Hansen, der selv har oplevet cyberangreb på sin virksomhed og i dag vejleder andre i, hvordan de kan ruste sig mod truslerne. |
februar 26 2025 MORSØ: Erhvervsnetværket for soloselvstændige og nystartede virksomhedeMorsø Erhvervsråd har etableret et erhvervsnetværk for soloselvstændige og nystartede virksomheder, som har til formål at skabe et fællesskab, hvor medlemmerne af netværket kan mødes regelmæssigt for at drøfte udfordringer, udveksle erfaringer og hente inspiration fra hinanden. Baggrund Soloselvstændige og ejere af nystartede virksomheder har det til fælles, at man er den eneste, der arbejder i virksomheden. Man er selvstændig eller iværksætter uden at have nogle ansatte. Det vil sige, at man står alene med alt lige fra salg, marketing, jura, regnskab, og hvad det ellers indebærer at drive virksomhed. Den fælles udfordring er, at man ofte mangler ligesindede at sparre med. Om netværket Vi mødes fire gange om året. Møderne afholder vi i tidsrummet kl. 16.00 – 18.00. Netværket består af virksomheder fra forskellige brancher. Morsø Erhvervsråd står for det praktiske omkring indkaldelse og gennemførelsen af møderne. Det er gratis at deltage i netværket. Det er blot en forudsætning, at man er medlem hos Morsø Erhvervsråd. Er du interesseret i at deltage i netværket, så send en mail til Jens: jvc@mer.dk eller giv ham et kald på: 21 47 88 80. |
februar 27 2025 ODENSE: Virksomhedsfortællinger #2Hvordan træffer man beslutningen om at blive selvstændig ved at overtage et ikonisk sted i hjertet af Odense? Et sted, der åbnede sine døre for første gang i 1983, da man selv kun var fem år gammel. I den anden udgave af "Virksomhedsfortællinger" inviterer Odense Iværksætterservice til en inspirerende aften, hvor du kan høre, hvordan gode idéer kan blive til succesfulde virksomheder. Drømmer du om at drive din egen virksomhed? Så er denne aften for dig! På dette event kan du høre Birgitte Weinberger, ejer af Cafe biografen, fortælle historien om, hvorfor hun efter 16 år som leder af Odense Filmfestival valgte at tage springet og blive ejer af en af Odenses mest kendte cafeer og biografer. Efter oplægget har vi paneldiskussion om livet som iværksætter. |
februar 27 2025 LOLLAND-GULDBORGSUND: Iværksætterens grundkursus (februar)Forstå grundlaget for at starte en virksomhed – juridisk, økonomisk og strategisk. Er du klar til at forvandle din drøm til virkelighed og starte din egen virksomhed? Vores grundkursus for iværksættere giver dig værktøjer og viden, så du kan tage velinformerede beslutninger om grundlæggelsen af din virksomhed. Med fokus på de fundamentale byggesten – fra valg af selskabsform til finansiel forvaltning – vil du få redskaber til at lægge en stærk base for din forretning. Du bliver introduceret til grundlæggende viden om bl.a. virksomhedsformer, bogføring, moms, skat, jura – og ikke mindst, hvordan man eventuelt får sit første salg. Undervisningen varetages af Nicolaj Meyer, der selv har startet flere virksomheder og til daglig er ansvarlig forretningsudvikler for startup og iværksætteri hos Business Lolland-Falster. Når du har gennemført undervisningen, vil du helt konkret have et bedre overblik over: De forskellige virksomhedsformer – fordele og ulemper Krav til regnskab og bogføring Moms, fradrag og skat Det skal du overveje ift. forsikringer og kontrakter … og flere andre guldkorn du kan tage med hjem og bruge i hverdagen. Niveau: For dig der ikke har etableret virksomhed før. |
april 2 2025 BILLUND: Sociale medier og online tilstedeværelseTOOL BOX – Sociale medier og online tilstedeværelse Er du selvstændig, arbejder du med marketing til daglig, eller er du blot nysgerrig på, hvordan du kan bruge sociale medier til at styrke din virksomheds tilstedeværelse og vækst? Så er dette arrangement for dig! Uanset om du er nybegynder, øvet eller bare søger inspiration, vil du få konkrete værktøjer og praktiske tips, som du kan tage med hjem og bruge direkte i dit arbejde. Vi skal se på: De nyeste trends på sociale medier: Lær, hvad der trender lige nu, og hvordan du udnytter det strategisk på forskellige platforme. Kanalvalg og målgruppe: Find ud af, hvilken platform der passer bedst til din målgruppe – og bliv klogere på, hvorfor TikTok ikke kun er for børn. Indhold på tværs af kanaler: Skal du genbruge indhold på alle platforme, eller skabe unikt indhold til hver kanal? Vækststrategier for 2025: Få konkrete tips til at vækste din følgerskare og skabe engagerende indhold. Praktiske værktøjer og metoder: Opnå værdi og synlige resultater med din indsats på sociale medier. |
april 7 2025 MORSØ: Værktøjskursus: Få succes med Google MarketingFå succes med Google Marketing Vi har inviteret Simon Bent Rasmussen, direktør i ValueAds til en workshop omkring Google Marketing. Han vil gøre dig klogere på Google, og hvordan du kan bruge det i din virksomhed. Eventet afholdes som en workshop med hands on, så du kan få fingrene i arbejdet med Google allerede denne dag. Husk at medbringe din egen PC. Det er en stor fordel, at du kan arbejde med din egen hjemmeside denne dag, men alternativt har Simon en test hjemmeside, du kan låne. DAGENS PROGRAM: Velkomst Hvad er SEO og Google Ads? Skab succes med SEO Onpage SEO Teknisk SEO Offpage SEO I denne session dykker vi ned i de essentielle elementer af SEO, der kan hjælpe din virksomhed med at opnå højere synlighed i søgemaskinerne. Vi vil gennemgå nøgleområder som søgeordsanalyse, on-page optimering og teknisk SEO. Efterfølgende vil vi afholde en praktisk workshop, hvor du får mulighed for at arbejde direkte med opsætningen af en SEO-venlig landingpage. Her får du hands-on erfaring med at implementere de teknikker, vi har diskuteret, så du kan skabe en side, der både tiltrækker trafik og konverterer besøgende til kunder. Skab succes med Google Ads Kampagnetyper Keywords Justering af kampagner I denne del af workshoppen lærer du, hvordan du opretter en effektiv Google Ads-kampagne. Vi kigger på annoncetyper og budstrategier til målretning og performance-måling. Ved at forstå de vigtigste elementer i Google Ads kan du maksimere din annonceeffektivitet og ROI. Efterfølgende vil vi gennemføre en praktisk workshop, hvor du får mulighed for at oprette en testannonce. Her vil du kunne anvende de teknikker, du har lært, og få feedback på din annonceopsætning, så du er klar til at lancere din første kampagne med selvtillid. Hvordan spiller SEO og Google Ads godt sammen? |
april 9 2025 SKANDERBORG: Kickstart din virksomhed – få viden og værktøjerEr du i gang med at starte din egen virksomhed, eller overvejer du at tage springet? Så se her! Vi har samlet alt det vigtigste til dig i et arrangement, der hjælper dig med at komme godt fra start. Her kan du også møde andre, som er nye iværksættere. I løbet af 2½ time får du: Svar på de vigtige spørgsmål, som de fleste iværksættere stiller sig selv under opstarten. Værktøjer, du kan bruge til at styrke din forretningsidé, din forståelse af målgruppen og din konkurrenceevne. Klarhed over ansvar og forpligtelser, der følger med det at starte en virksomhed. Tre spørgsmål, vi hjælper dig med at besvare: 1. Er min forretningsidé god? Få en enkel formel, der hjælper dig med at vurdere og udvikle din idé. 2. Hvordan finder jeg mine første kunder? Lær, hvordan du identificerer kundernes behov og opbygger en kundegruppe. 3. Hvad er mit ansvar som erhvervsdrivende? Få et overblik over de vigtigste krav og regler. Få hjælp til informationssøgning Der er virkelig meget værdifuld information at hente hos Skanderborg Bibliotek – og hjælp at få, når du skal finde viden, der kan bruges i din opstart. På dagen kan du møde en informationsspecialist som viser dig, hvordan du effektivt finder viden om markedsforhold, branchesammensætning eller andre relevante emner. Du kan også få adgang til artikler og statistikker, og hjælp til at vurdere materialets relevans og troværdighed. Det er gratis for dig, der bor i eller starter virksomhed i Skanderborg Kommune. Husk tilmelding! |
maj 21 2025 BILLUND: TOOL BOX – E-mail marketingNyhedsmail er den marketingkanal, der har den største konvertering – sagt på jysk, den marketingkanal der virker bedst. Dette arrangement er ideelt for kommunikations- og marketingmedarbejdere i små og mellemstore virksomheder, der ønsker at få kendskab til, hvordan man kan skabe værdifulde resultater gennem fokuseret arbejde med e-mail marketing. E-mail marketing klinger ikke så godt i forhold til alle de nye ting der kommer ind fra højre, men en god e-mail-liste er G.U.L.D. værd. Tag din computer under armen og brug 3 timer med Ib Potter, hvor han kommer med konkret input til, hvordan du får mest ud af din e-mail marketing. Du får: 3 metoder til at få flere kvalificerede e-mails til din liste. 3 e-mail automatiseringer alle virksomheder skal have. 3 simple teknikker, der gør dine mails uimodståelige. 3 forskellige e-mail marketing løsninger, der er alle pengene værd. Sådan bruger du AI som verdens bedste e-mail marketing sparringspartner. Medbring PC/Mac. |