Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 

Arrangementer og events for iværksættere i Guldborgsund

 

 

 

 

 

Fandt du ikke det du ledte efter?

Find iværksætterarrangementer i nabo kommunerne her:

-> Lolland

-> Vordingborg

februar
26
2024

ONLINE: Iværksætterkursus Kom sikkert fra start


/_upload/04072021131802_20134540_0000.jpgHvad får du ud af kurset?
Du får professionel sparring på din idé, en omfattende værktøjskasse med konkrete redskaber til drift og udvikling af din virksomhed, samt et godt netværk af kompetente rådgivere.

Afklaring:

Fra lønmodtager til selvstændig – Hvordan omstiller du dig?
Innovationsproces – Hvordan udvikles din idé til produkt?
Hvorfor selvstændig – Hvad er din drivkraft?
Udvikling af forretningsidé/vision
Det hele liv – Hvordan finder du balancen mellem virksomhed og privatliv?
A-kassen – Hvordan bibeholder du et sikkerhedsnet, også som selvstændig?
Rådgivningsmuligheder – Hvor og hvordan kan du få hjælp i opstartsfasen?
Baggrund og forretningsmodel – Konkret skitsering af din virksomhed

Værktøjer:

Jura – Hvordan sikrer du dig juridisk set?
Økonomi – Hvordan finansierer du din virksomhed?
Regnskab og moms – Hvilke regler skal du have styr på?
Salg – Hvordan bliver du god til at sælge?
Markedsanalyse – Hvor er dine kunder? Hvordan er du bedre end andre?
Forretningsplan – Hvordan når du dine mål?
Netværk – Hvilke netværk er relevante, og hvad kan du bruge dem til?
Markedsføring – Hvordan markedsfører du bedst og mest effektivt dig og din virksomhed?
Forsikring – Hvordan skal du forsikres som selvstændig?

Forretningsplan:

Baggrund – Hvordan griber man udvikling af en forretningsplan an?
Vision og mission – Hvordan får du defineret værdierne bag din virksomhed?
Budget – Hvordan får du virksomhedens – og din private – økonomi til at hænge sammen?
Målsætning – Hvor er du om 1 år? Om 10 år?
Strategi og handlingsplan – Hvordan udarbejder du strategi og handlingsplaner? Hvad skal de indeholde, for at visionen lykkes?
Fremtidig sparring og udvikling – Hvordan holder du momentum, skaber vækst og tackler de udfordringer, hverdagen som selvstændig og virksomhedsejer byder på?

12 dage fordelt over 6 uger Mandage og torsdage kl. 09.00-15.00 (fjernundervisning) Forbehold for datoændringer.


26-02-2024 09:00
Online i hele landet
Infolinkkurser og Aalborg Handelsskole

februar
27
2024

LOLLAND-GULDBORGSUND: SEO (begynder)


/_upload/25082023103632_2840211_0000.jpgOpbyg trafik og øg din online synlighed

SEO (søgemaskineoptimering) er afgørende for at øge synligheden af indhold på internettet. I dette kursus vil du lære hvordan man optimerer indhold for at tiltrække relevant trafik. Kurset giver indsigt i, hvordan man øger sin synlighed på søgemaskiner som Google, hvilket er afgørende for at nå et bredere publikum.

Underviser: Fredrik Kinnunen, en erfaren professionel indenfor digital marketing og SEO med 20 års erfaring, vil stå for undervisningen. Fredrik er freelancekonsulent med speciale i rejseindustrien.

Hvilke emner dækket af kurset?

Kurset fokuserer primært på indholdsdelen af SEO, herunder:

Strategier for metatitler og metabeskrivelser.
Anvendelsen af H1/H2 tags strategisk.
Brugen af Google Search Console.
Vejledning i tekstlængder.
Optimering via Google My Business.
Grundlæggende linkbuilding.
Der vil også være et indblik i den tekniske side af SEO, samt anvendelse af AI i SEO-arbejde.

27-02-2024 08:15
SUKKERFABRIKKEN 26, SAKSKØBING
Business Lolland-Falster

februar
28
2024

ONLINE: Styr på salget


/_upload/23032021094012_198422975_0000.jpgCoachers, Iværksætterdanmark, Business Aalborg og Erhvervshus Nordjylland præsenterer:  Styr på salget  

På dette workshopforløb får du en række virksomme og velafprøvede værktøjer til at sælge dine ydelser eller produkter, på en måde du kan stå inde for. Du har etableret din virksomhed, og skal nu i gang med at sælge dine produkter eller ydelser. På dette workshopforløb bliver du afklaret med hvordan du kan gribe salgsprocessen an og få struktur på den - så du bliver fortrolig med at kontakte kunderne og sælge personligt.   

Du vil helt sikkert få mest ud af workshopforløbet, hvis du kan se dig selv i følgende:    

Du ønsker overblik og viden om hvordan du griber salget an – hvordan kontakter du potentielle kunder, hvordan forhandler du med dem og hvordan lukker du handlen? Du får indsigt i konkrete metoder, der kan hjælpe dig med at overkomme mentale barrierer og gøre salgsprocessen håndgribelig.   

Værdiskabelsen i salget: Hvad er dine unikke selling points, hvilken værdi tilfører du dine kunder, og hvordan formidler du det overfor kunden?
Kold kanvas: Hvordan tager du kontakt til helt nye kunder, og hvordan opstiller du en gameplan for et kundemøde?
Forhandling: Hvordan håndterer du indvendinger fra kunden, og hvordan lukker du handlen.
Hvordan sikre du, at du afholder de mest optimale kundemøder, hvor det er dig der tager styringen på en god og etisk måde og samtidig kommer hele vejen rundt om kunden.
Før hver workshop skal der afsættes tid til selvstudie, da vi giver mulighed for at du kan afprøve værktøjerne på dine egne (mulige) kunder undervejs i forløbet.  

Forløbet finder sted følgende dage:
28-02-2024 10.30: Workshop 1
15-03-2024 09.00: Workshop 2
19-03-2024 10.30: Workshop 3
22-03-2024 12.00: Spørgetime

28-02-2024 10:30
Online
Coachers, Iværksætterdanmark, Business Aalborg og Erhvervshus Nordjylland

februar
29
2024

ONLINE: Crowdfunding på 1 time


/_upload/21022024103047_754736270_0000.jpgHvem kan crowdfunde? Er det gratis? Hvad kræver det?

Hop med på Coop Crowdfundings månedlige webinar, hvor du får en hurtig - men grundig - introduktion til crowdfunding og deres platform.

Coop Crowdfundings platform er effektiv og har en meget høj succesrate.

29-02-2024 15:00
Online i hele landet
Coop Crowdfunding

marts
5
2024

LOLLAND-GULDBORGSUND: Annoncering på Facebook og Instagram (øvet)


/_upload/25082023103632_2840211_0000.jpgFå forståelse for algoritmen, og hvordan den arbejder med dit kampagnemateriale

Mange virksomheder ønsker at varetage markedsføring på de sociale medier internt. Det pålægges derfor i højere grad end tidligere den almene medarbejderne at kunne opsætte, analysere og optimere virksomhedens kampagner på Facebook og Instagram. Det kan dog være en udfordring at kunne, hvis man samtidig skal varetage andre ansvarsområder. Dette kursus har derfor til formål at sikre, at medarbejderen bliver klædt bedre på til opgaven, og at de får en bedre og mere dybdegående forståelse for algoritmen, dens betydning og hvordan man kan optimere sine resultater.

Du vil herefter blive introduceret til Facebook Analytics og Annoncerapportering, hvor vi også vil gennemgå hvordan man bør analyse de væsentligste nøgletal i henhold til meningsfuld afrapportering. Sidst men ikke mindst så vil vi undervejs i kurset diskuterer forskellige optimeringsmuligheder for at sikre bedre resultater.



05-03-2024 08:15
Business Lolland-Falster, Axeltorv 2, st. 4900 Nakskov eller online
Business Lolland-Falster

marts
6
2024

ONLINE: Sådan kommer du i gang med at bruge influencers i din markedsføring


/_upload/20122020140552_895393266_0000.jpgEr du nysgerrig på, hvordan du kan inddrage influencers i dit marketingmix? Med den rigtige tilgang til influencer-marketing kan du optimere din konverteringsgrad, forbedre dit content og blåstemple dit brand.

Workshopforløbet er for alle danske iværksættere, der ønsker at styrke deres branding og markedsføring ved brug af influencer-marketing.

Det er, bortset fra din tid og entusiasme, gratis at deltage. 

Forløbet finder sted følgende dage:

Workshop 1: Intro til influencers
06-03-2024 09.30 - 12.30

Workshop 2: Influencer kampagner 1:1
13-03-2024 09.30 - 12.30

Workshop 3: Praktik og Nextsteps
20-03-2024 09.30 - 12.30

Online.

06-03-2024 09:30
Online i hele landet
Marie Vagn-Hansen, Startvækst Århus, Erhvervshus Midtjylland & Iværksætterdanmark

marts
12
2024

LOLLAND-GULDBORGSUND: Google Ads (begynder)


/_upload/25082023103632_2840211_0000.jpgMed den stadigt stigende konkurrence online, er det essentielt at forstå og mestre Google Ads for at sikre synlighed og tiltrække den rette trafik. Google Ads er en effektiv måde at vise relevante annoncer overfor dem som leder efter en som dig, men uden at vide, at netop du eksisterer. Det kan være i lokalområdet, overfor en bestemt målgruppe i Danmark eller hele verden. Det er lige meget, om det du er BTC eller BTB, om det er en fysisk vare eller en ydelse. I Google Ads kan du ekstremt målrettet finde nye kunder, måske kapre dine konkurrenters kunder og ikke mindst opbygge målgruppesegmenter, som kan påvirkes gennem købs-/handleprocessen.

Underviser: Fredrik Kinnunen, en erfaren specialist i digital marketing og SEO med over 20 års erfaring, vil lede kurset. Med sin brede erfaring, herunder i rejseindustrien, bringer Fredrik en dyb forståelse for effektiv online annoncering og strategi.

12-03-2024 08:15
SUKKERFABRIKKEN 26, SAKSKØBING
Business Lolland-Falster

marts
18
2024

ONLINE: Iværksætterkursus Kom sikkert fra start


/_upload/04072021131802_20134540_0000.jpgHvad får du ud af kurset?
Du får professionel sparring på din idé, en omfattende værktøjskasse med konkrete redskaber til drift og udvikling af din virksomhed, samt et godt netværk af kompetente rådgivere.

Afklaring:

Fra lønmodtager til selvstændig – Hvordan omstiller du dig?
Innovationsproces – Hvordan udvikles din idé til produkt?
Hvorfor selvstændig – Hvad er din drivkraft?
Udvikling af forretningsidé/vision
Det hele liv – Hvordan finder du balancen mellem virksomhed og privatliv?
A-kassen – Hvordan bibeholder du et sikkerhedsnet, også som selvstændig?
Rådgivningsmuligheder – Hvor og hvordan kan du få hjælp i opstartsfasen?
Baggrund og forretningsmodel – Konkret skitsering af din virksomhed

Værktøjer:

Jura – Hvordan sikrer du dig juridisk set?
Økonomi – Hvordan finansierer du din virksomhed?
Regnskab og moms – Hvilke regler skal du have styr på?
Salg – Hvordan bliver du god til at sælge?
Markedsanalyse – Hvor er dine kunder? Hvordan er du bedre end andre?
Forretningsplan – Hvordan når du dine mål?
Netværk – Hvilke netværk er relevante, og hvad kan du bruge dem til?
Markedsføring – Hvordan markedsfører du bedst og mest effektivt dig og din virksomhed?
Forsikring – Hvordan skal du forsikres som selvstændig?

Forretningsplan:

Baggrund – Hvordan griber man udvikling af en forretningsplan an?
Vision og mission – Hvordan får du defineret værdierne bag din virksomhed?
Budget – Hvordan får du virksomhedens – og din private – økonomi til at hænge sammen?
Målsætning – Hvor er du om 1 år? Om 10 år?
Strategi og handlingsplan – Hvordan udarbejder du strategi og handlingsplaner? Hvad skal de indeholde, for at visionen lykkes?
Fremtidig sparring og udvikling – Hvordan holder du momentum, skaber vækst og tackler de udfordringer, hverdagen som selvstændig og virksomhedsejer byder på?

12 dage fordelt over 6 uger Mandage og torsdage kl. 09.00-15.00 (fjernundervisning) Forbehold for datoændringer.

18-03-2024 09:00
Online i hele landet
Infolinkkurser og Aalborg Handelskole




2. Iværksættermiljøer, kontorhoteller og øvrige lokaler Guldborgsund4. Guldborgsund Kommune og andre myndigheder
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.