Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 

Business Model Canvas

Hvad er Business Model Canvas? Og kan man bruge det som iværksætter?

 

BMC som Business Model Canvas ofte forkortes er et værktøj du kan bruge til at udarbejde en ny forretningsmodel fx som led i udarbejdelsen af en forretningsplan for dit nye firma.

 

Især hvis man er flere er det et godt grundlag til at diskutere firmaet ud fra. Det giver et samlet visuelt overblik over hele firmaet fra produkter, levering, kunder og økonomi.

 

Men i stedet for at skrive en hel masse om vores erfaringer med BMC, har vi valgt at give plads til en video lavet af Uffe Koch fra DET GODE FIRMA.

Link til Det Gode Firma

 

Uffe  giver i videoen en fremragende beskrivelse af, hvordan du går i gang med Business Model Canvas, så du er godt klædt på til at nedskrive dine overvejelser i en egentlig forretningsplan.

 

Især "Value Proposition" - altså dit værditilbud til dine kunder - er helt i centrum og vigtigt at få overvejet inden du begynder at skrive på forretningsplanen....

 

Læs i øvrigt vores afsnit om Forretningsplan i IværksætterGuiden her! 

 

 

 

 

 

 

 


 

A

ABC analyse
Agil
AIDA
Aktieselskab
Aktiver
Arbejde
Arbejdsskadeforsikring

B

BBR
Billånsberegner
Bootstrapping
Branchekode
Branding
Business Angel
Business Model Canvas

C

Content Management
Copyright
CrowdFunding
CSR
CVR

D

Dagpenge
DGI Impact startup program
Disruption
Due Dilligence

E

Early Warning
Earlystage.dk
EBIT
Efteruddannelse
EFU modellen
Egenkapital
Erhvervsforsikring
Erhvervshus
Erhvervskontor

F

FACEBOOK
Fiasko
Franchising

G

GEW - Global Entrepreneurship Week

H

Hvidvask

I

IT sikkerhed
Iværksætter "overlevelse"
Iværksætterbarometer
Iværksætterkursus

K

Kontrollerede transaktioner blanket 05.021
Kundebesøg
Kørselsregnskab (Kørebog)

L

Lægepraksis, hvordan bliver man praktiserende læge?

M

Mand&Bil

O

Ondernemersklankbord
Online Marketing Leksikon

P

Passiver
Patent
PESTEL analyse

Q

Quora

R

Regnskabsklasser
Restaurationsloven

S

Socialøkonomisk iværksætter
SWOT analyse

T

Turn around

U

USP - Unique selling proposition eller point

V

Varemærke
Vækstfonden
Væksthus
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.