Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 
MENU

Mange virksomheder undervurderer content marketing

Der findes rigtig mange måder at markedsføre din virksomhed på. Faktisk er der så mange at vælge mellem, at det kan være svært at vurdere, hvor man skal placere sit fokus.

 

Langt de fleste beslutter sig for at fokusere på sociale medier og Google AdWords. Det kan der være flere årsager til, men det skyldes primært, at der hurtigt kan skabes resultater.

 

Desværre har mange virksomheder en tendens til at undervurdere vigtigheden af andre discipliner, hvilket blandt andet omfatter content marketing.

 

Brugbart indhold kan skabe kunder

Hvis du har brug for svar på et spørgsmål eller uddybende viden om et emne, går du ikke på biblioteket. Derimod åbner du Google og søger efter, hvad du vil have svar på. Det samme gør dine kunder.

 

Ved at skabe brugbart indhold, der giver dine besøgende svar på, hvad de spørger om, kan du omdanne dem til kunder. Desværre er der mange virksomheder, der slet ikke beskæftiger sig med dette.

 

Ønsker du at skabe mere organisk vækst i din forretning, som ikke er afhængig af, at du skruer op for dit annoncebudget, er content marketing helt afgjort noget, du bør arbejde mere med.

 

Indhold - eller content på engelsk - ar afgørende for at blive fundet på nettet

 

Kan gribes an på mange måder

Der skal naturligvis ikke herske tvivl om, at content marketing kan gribes an på mange måder. Derfor er der heller ikke en bestemt formular eller opskrift, man skal følge.

Det vigtigste er, at du skaber og deler brugbart indhold med dine besøgende. Mange virksomheder har svært ved at gøre dette, da de ikke forstår, hvorfor de skal give værdifuld viden væk gratis.

 

I mange tilfælde handler det om at bevise overfor dine kunder, at du har den nødvendige viden til at udføre et stykke arbejde eller skabe et produkt, hvorfor de kan stole på dig.

 

Content marketing kan fungere for alle virksomheder

Du har ingen grund til at tro, at content marketing ikke kan fungere for din virksomhed. Det er nemlig en form for markedsføring, der kan fungere for alle former for virksomheder.

 

Driver du f.eks. en webshop, hvor du sælger udstyr til akrylnegle, kan du udarbejde et gennemarbejdet stykke indhold om hvad er akrylnegle. Dermed kan du give dine kunder vished for, at du ved, hvad du sælger.

 

Samtidig vil det også være med til at tiltrække besøgende fra søgemaskiner, der ønsker at vide mere om, hvad akrylnegle egentlig er, inden de gennemfører et køb – og det køb kan ende med at blive gennemført hos dig.

 

Published 28.12.2022

 

Artikler om iværksætteri skrevet af samarbejdspartnere 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.