Møbler suppleres med boligtilbehør
Iværksættervirksomhed fra 2015 måtte tilpasse sig de nye vilkår med massiv inflation og ændrede efterspørgselsmønster.
Et uforløst potentiale. Tvillingerne Christian og Nicolai Østergaard overtog i 2015 en etableret online møbelforretning.
På daværende tidspunkt var de begge under uddannelse - Nicolai på en såkaldt top-up i Innovation & Entrepreneurship, og Christian på en top-up i International salg & markedsføring, mens de begge havde en uddannelse til markedsføringsøkonom i rygsækken.
”Vi anså det som værende en fantastisk mulighed, eftersom dele i vores familie havde erfaring med møbelproduktion og -salg, og vi derigennem havde lagerfaciliteter, vi kunne bruge. Vi var nok startet lidt naivt ud ved at tænke, at det kunne vi sagtens gøre bedre,” fortæller Nicolai Østergaard.
Men ved hjælp af brødrenes egne justeringer kom overblikket, og med overblikket kom de nye idéer, og med de nye idéer blev uforløste potentialer udnyttet.
BOBOonline er med tiden og ved løbende optimeringer blevet en opdateret virksomhed med kontor ud til Aalborg Havnefront og lager i Roslev, hvor mere end 20 medarbejdere sidder fordelt og håndterer de 20.000 forskellige varer, lageret og webshoppen rummer.
Men så kom der inflationAlt var egentlig godt for virksomheden, men tingene forandrede sig pludseligt. Krig i Europa, forsyningskrise, energikrise og nu også det seneste års inflationen har vendt op og ned på meget og har også været hårdt for mange selvstændige.
Ifølge Christian har der siden samfundet åbnede op igen efter Corona, været en mindre efterspørgsel på møbler.
Christian udtaler:
Et unikt sortiment af boligtilbehørMen hvad gør man når man oplever mindre efterspørgsel på møbler? Ja, man tilpasser sig og det er præcis det BOBO har gjort
“ Vi har derfor brugt de sidste 4-5 måneder på at sammensætte et stort, mega fedt og unikt sortiment af boligtilbehør." fortæller Christian.
Ligesom med møblerne ønsker BOBO at tilbyde kunderne de mest populære brands herhjemme sammen med en lang række udenlandske mærkevarer, som kunderne måske ikke kender så godt.
"Vi ønsker at BOBO skal være en “one stop shop” med alt til indretning af hjemmet, så selvfølgelig skal vi også tilbyde boligtilbehør. Det håber vi på at vores kunder tager rigtig godt imod. “ siger Christian og Nicolai.
Om tvillingerne får succes med deres nye satsning vil tiden vise. Du kan tjekke deres sortiment ud på hjemmesiden BOBOhome.dk.
|
|
|