Forside
 
 
 
 
 
 
 
 

Iværksættermiljøer, kontorhoteller og øvrige lokaler i Odense

 

Hvor skal din nye virksomhed ha' adresse?

Mange iværksættere vælger at leje sig ind hos kontorfællesskaber eller egentlige iværksættermiljøer. Det kan der være mange gode grunde til. Selvom det jo ofte er billigere at drive firmaet fra hjemadressen kan det som regel godt betale sig at få en "adresse ude i byen".

 

Dels er der en masse ting, der er lettere. Det er ofte en "god" adresse, der er mødelokaler, nogle gange reception, fælles kopi mv., men den største fordel er ofte noget helt andet...

 

Det at bo i et miljø giver en helt masse sparring i dagligdagen, et netværk med andre iværksættere og dermed, viser undersøgelser, en markant forøget "overlevelseschance" for din nye virksomhed.

 

Vi har prøvet her på siden at liste alle de miljøer vi kan finde i Odense. Tjek dem ud og se om ikke nogle af dem passer til din virksomhed.

 

 

PARTNERE I

ODENSE

KOMMUNE:

 

 

ITN Vision Software til webshops

 

 

Her kan du se et interaktivt kort om iværksættermiljøer: 

 

 

 

 

 

Videnbyen

Videnbyen

Cortex Park 26, 5230 Odense M

Tlf. 63 15 71 01, videnbyen@syddanskeforskerparker.dk

 

Videnbyen i Odense er det nyeste innovationshus med et miks af forskere, virksomheder og studerende. Du finder startup-virksomheder, innovative virksomheder, investeringsselskaber samt Syddansk Uiversitets vækst- og entreprenørskabsaktiviteter.

 

I huset finder du desuden kontorhotel, prototypelaboratorier, iinkubationsmiljøer, tilbud til startups, moderne møde- og konferencefaciliteter til udlejning samt en café.

 

I Videnbyen kan du både få skrivebord i fællesarealer og eget kontor fra 2-11 personer. Hvis du ikke har brug for en fast plads men stadig ønsker at være en del af de mange muligheder, der er for iværksættere i Videnparken, kan du få en On the Go plads, hvor du hverken får bord eller kontor.

 

Priserne er:

Skrivebord i kontorfællesskab koster 2.295 kr./mdr. pr. person

Eget kontor koster 2.186 kr./mdr. pr. plads

On the Go koster 500 kr./mdr. pr. person

 

Du kan også blive en del af kontorfællesskab for start-ups, hvor du deler kontor med andre start-ups (New Bizz). For at blive en del af dette New Bizz kontorfællesskab, skal din virksomhed være yngre end 3 år, og du må ikke have været en del af syddanske forskerparker før. En plads i kontorfællesskabet for start-ups koster det 800 kr./mdr. ved minimum 2 personer.

 

Vil du læse mere om de forskellige løsninger, du kan få hos Videnbyen, kan du læse mere her

 

Du kan besøge Videnbyens hjemmeside her

 

 

 

 

 

Coworking Plus

Coworking Plus

Kochsgade 31D, 2. sal., 5000 Odense C

 

 

Hos Coworking Plus i hjertet af Odense finder du et dynamisk innovationsmiljø med kontorpladser til entreprenører, startups og vækstvirksomheder. Du bliver her en del af et utraditionelt miljø, hvor du udvide dit netværk og sparre med andre ligesindede samtidig med at kan arbejde på at vækste og styrke din virksomhed.

 

Coworking Plus er lige nu hjem for 250 “coworkers” og 70 virksomheder, som er fordelt på fire etager. Du får altså et kæmpe netværk under samme tag. Coworking Plus er faktisk et af de største innovationsmiljøer i Syddanmark!

 

Du kan både få flexplads, kontorplads og lukkede kontorer hos Coworking Plus. Som lejer får du:

  • Adgang til rådgivere
  • Kontorstol, et hæve-sænke-bord og opbevaring
  • Hurtigt internet
  • Adgang til mødelokaler
  • Printerfaciliteter
  • Kaffe og te ad libitum
  • Fælles morgenmad hver fredag
  • Mulighed for frokostordning

 

Er du interesseret i at læse mere om Coworking Plus, kan du besøge hjemmesiden her

 

 

 

 

 

Stjerneskibet

Stjerneskibet

Havnegade 29 5000 Odense C

Tlf. 23 34 97 92, vlar@odense.dk

 

Stjerneskibet er et aktivt og dynamisk iværksættermiljø, som er oprettet af Odense Iværksætterservice. Stjerneskibet er et kontorfællesskab der rummer cirka 25 virksomheder og Odense Iværksætterservice. Derfor har du mulighed for at komme til at bo dør om dør med iværksætter konsulenter, der altid står klar med råd, vejledning og netværk.

 

Du har mulighed for at leje et kontor og et skrivebord.

  

Kontorplads i fællesrum

 

Du har mulighed for at leje et skrivebordsplads i et fælleskontor med andre iværksættere.

 

Prisen er kun 1.000 kr. pr. mdr., hvor du har mulighed for tilkøb af mødelokaler

 

Depositum er 1 måneds husleje.

 

Eget kontor

 

Du har mulighed for at leje dit eget kontor. Prisen afhænger af kontorets størrelse og placeringen i huset.

 

Depositum er 1 måneds husleje.

 

Fælles for begge løsninger er, at du får:

  • Kun én måneds depositum og opsigelse

  • Adgang 24-7

  • Internetadgang (op til 100 mb)

  • Konference- og mødefaciliteter

  • Fri parkering

  • Fagligt og socialt netværk

  • 1:1 vejledning

  • Printer og kopimaskine

Som lejer af eget kontor får du nogle ekstra fordele. Det kan du læse mere om på hjemmesiden her 

 

 

 

 

OFF13

OFF13

Thujavej 13, 5250 Odense SV

Tlf. 40 15 17 11, kontakt@off13.dk

 

OFF13 er et helt nyistandsat kontorfællesskab, hvor du kan leje eget kontor eller en kontorplads i et åbent coworking space. Lejerne hos OFF13 er typisk mindre virksomheder - både iværksættere og erfarne ejere. Her kan du med fordele udveksle tanker og viden på tværs af fag.

 

Du kan både leje et skrivebord i et åbent kontorfællesskab og et skrivebord i dit eget lukket kontor.

 

Kontorplads i fællesrum

 

En fast kontorplads det åbne kontormiljø hos OFF13 er et oplagt valg for dig, der har en enkeltmandsvirksomhed og som ønsker at arbejde i et inspirerende og kreativt miljø omgivet af andre iværksættere. Du får  mulighed for at netværke og få faglig sparring fra andre ligesindede.

 

Du er her garanteret eget skrivebord og stol, så det eneste du skal medbringe er din computer, og hvad du ellers skal bruge.

 

Prisen for et skrivebord i åbent kontormiljø er 2.495 kr./mdr.

 

Du binder dig til minimum tre måneder, når du lejer en kontorplads.

 

Eget kontor

 

Du kan også leje dit eget kontor, som du har mulighed for at låse af. Når du lejer eget kontor, vil kontoret være møbleret med skrivebord og stol.

 

Prisen for eget kontor er 2.995 kr./mdr.

 

Du har tre måneders opsigelse.

 

 

Fælles for de to løsninger er, at du får:

  • Lyst og venligt kontormiljø, med kontorplads og stol

  • 24-7, fri adgang med betryggende adgangskontrol

  • Lyn hurtigt internet

  • Kaffe, the og vand med bobler

  • Køkkenfaciliteter

  • Frokoststue / lounge miljø / Cafe-mødeborde

  • Gratis mødelokaler

  • Omklædning og bad

  • Rengøring ved din arbejdsplads og i fællesarealer

  • Sociale og faglige netværk og events

  • El, vand og varmeforbrug

  • Ejendomsskat

  • Forsikring

Du kan også vælge at leje en drop-in plads, som er for dig, der ikke har brug for en fast kontorplads, men stadig ønsker at have en base og mulighed for brug af skrivebord. Med en drop-in plads finder du blot en ledig plads i det åben coworking-miljø. Prisen for en drop-in plads er 1.995 kr./mdr.

 

Du kan læse mere om OFF13 på hjemmesiden her! 

 

 

 

 

 

ordnung

ordnung

Ryttergade 12, 5000 Odense C

Gråbrødre Plads 3, 5000 Odense C

Tlf. 70 26 85 95, info@ordnung.nu

Ordnung er kontorfællesskaber rundt om i Danmark. I Odense finder du kontorfællesskabet på 2 adresser i byen. Centralt placeret i Ryttergade med kun syv minutters gang til banegården. Med 40 arbejdspladser har du mulighed for at lære nye folk at kende og udvide dit netværk.

 

Se en videopræsentation af Ordnung i Ryttergade her:   

 

 

ordnungs anden placering i Odense på hjørnet af Lille Gråbrødrestræde og Gråbrødre Plads.

Bygningen er kendt som ”Det Gamle Posthus” er fredet og har både charme og sjæl. Men indvendigt finder du moderne kontorer, indrettet med smukke møbler i stilfuldt design. ordnung har med denne über eksklusive lokation sat en høj standard for, hvad du kan forvente af et professionelt kontorhotel.

 

Se en videopræsentation af ordnung på Gråbrødre Plads her:

 

 

 

Fælles for de 2 miljøer er at du som beboer begge steder får en arbejdsplads med hæve-sænkebord og en ergonomisk stol. Du har desuden fri adgang til at benytte husets faciliteter, som blandt andet omfatter:

 

• Mødelokaler

• Adgang 24/7/365

• Alarmsystem

• El

• Frokostordning

• Kopi/print

• Opbevaring

• Parkering

• Rengøring

• Internet

 

 En kontorplads koster fra 2.000 kr/mdr.

 

Du kan besøge Ordnungs hjemmeside her!  

 

 

 

 

Kontorfællesskabet JOVI

Kontorfællesskabet JOVI

Middelfartvej 121, 5200 Odense.

Tlf.  23 36 68 80, email: steen@lykkesminde.dk

 

Nystartet kontorfællesskab i Odense, med 12 faste pladser. Incl. hæve/sænkebord, P-plads, mødelokale, gratis kaffe/te m.m og selvfølgelig lynhurtigt fibernet.


Pris 1500,- pr. mdr.

 

 

 

 

 

 

Workhouse

Workhouse,

Kongensgade 31 B, 1.sal, 5000 Odense C

Tlf. 21 69 15 95, email: info@workhaus.dk

WORKHAUS er beliggende centralt i Odense lige midt i gågaden. De 22 kontorpladser er indrettet i en skøn gammel ejendom fra 1899.

 

På grund af beliggenheden er der gode mulighed for at hente kaffe eller frokost på en af de nærliggende caféer, og det er samtidig i gåafstand fra banegården, hvis man pendler ind eller få gæster med tog.

 

1 kontorplads hos koster 2.995 kr. pr. md. + moms.

 

I lejen er inkluderet egen fast plads med et hvidt hæve-sænkebord, et stort aflåseligt skab, en kontorstol, fri wifi, fri print, varme, el og vand.

 

Man kan gratis booke enten det store eller lille mødelokale efter behov.

 

Hjemmeside: https://workhouse.dk 

 

 

 

 

 

 

Voxeværket

Voxeværket,

Hovedkontor: Københavnsvej 69 1.sal, 4000 Roskilde

Tlf. 70707041, ho@voxevaerket.dk

Voxeværket er en kæde af kontorhoteller, hvor man også som iværksætter kan leje sig ind.

 

Præsentable rammer, hvis man som iværksætter har lyst til at etablere sig i et landsdækkende stærkt fællesskab. Her bor du sammen med mindre virksomheder fra 2-5 ansatte, hvor mixet med helt tunge erhvervsvirksomheder gør særlige muligheder for at netværke. I Voxeværkets ca. 20 huse bor der i dag ca. 600 lejere.

 

Voxeværket tilbyder gennemskuelige lejepriser, gratis mødelokalebooking (også i andre dele af landet), kontormuligheder efter dit behov og gode parkeringsforhold,

 

Kontorfællesskabet Vokseværket

 

Priserne starter ved 995 kr. + moms pr. md. for en "flyverplads", 1.890 kr. for en fast plads i åbent storkontor eller fra 2.000,- kr. for dit eget kontor.

 

Du kan finde Voxeværket i følgende byer:

 

SJÆLLAND: AMAGER | CHARLOTTENLUND | EGEDAL | FARUM | GLOSTRUP | ROSKILDE | RØNNEDE | TAASTRUP | NIVÅ
FYN: MIDDELFART | ODENSE
JYLLAND: ESBJERG | FREDERICIA | HADERSLEV | PADBORG | RØDEKRO | AABENRAA | AARHUS

 

Web: https://voxevaerket.dk/

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Siderne om iværksætteri i Odense kommune præsenteres i samarbejde med itn ∣ vision - software, salg og lagerstyring til webshops.

 

 

 

 

 

 

 




1. Iværksætterrådgivning i Odense Kommune3. Odense Kommune og andre myndigheder
Startinfo.dk
Sct. Cathrines Vej 21,
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.