Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 

Branchekode

 

Hvad skal man bruge en branchekode til?

Alle brancher har i princippet en branchekode... Men hvad er lige din virksomheds branchekode? Og er det ikke lige meget?

 

Nej din branchekode er ikke ligegyldig, du skal bruge den når du registrerer din virksomhed! 

 

Prøv at vælge den der passer bedst til din virksomhed. Det er ikke sådan, at der sker store ulykker, hvis du vælger den forkerte, men det skal helst passe til det du rent faktisk gør i din virksomhed. 

 

Det sender nemlig også et signal til mulige kunder. Hvis du driver investeringsrådgivning og din branche er sat til "andre forlystelser", så kan det kaste dig kunder.

 

Hvor finder man branchekoder? 

Du kan finde din branchekode på VIRK.dk. Følg linket her.

 

Du skal bruge din branchekode. når du opretter et CVR nummer.

På vores side om CVR registrering kan du læse helt konkret, hvad du skal gøre for at få et CVR nummer og for at komme i gang. 

 

Læs i øvrigt vores  IværksætterGuide  for mere inspiration til din virksomhedsstart:

 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE FØR START 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE UNDER START

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE EFTER START

 

 

 

 

 


 

A

ABC analyse
Agil
AIDA
Aktieselskab
Aktiver
Arbejde
Arbejdsskadeforsikring

B

BBR
Billånsberegner
Bootstrapping
Branchekode
Branding
Business Angel
Business Model Canvas

C

Content Management
Copyright
CrowdFunding
CSR
CVR

D

Dagpenge
DGI Impact startup program
Disruption
Due Dilligence

E

Early Warning
Earlystage.dk
EBIT
Efteruddannelse
EFU modellen
Egenkapital
Erhvervsforsikring
Erhvervshus
Erhvervskontor

F

FACEBOOK
Fiasko
Franchising

G

GEW - Global Entrepreneurship Week

H

Hvidvask

I

IT sikkerhed
Iværksætter "overlevelse"
Iværksætterbarometer
Iværksætterkursus

K

Kontrollerede transaktioner blanket 05.021
Kundebesøg
Kørselsregnskab (Kørebog)

L

Lægepraksis, hvordan bliver man praktiserende læge?

M

Mand&Bil

O

Ondernemersklankbord
Online Marketing Leksikon

P

Passiver
Patent
PESTEL analyse

Q

Quora

R

Restaurationsloven

S

Socialøkonomisk iværksætter
SWOT analyse

T

Turn around

U

USP - Unique selling proposition eller point

V

Varemærke
Vækstfonden
Væksthus
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.