BrandingHvad betyder branding?Udtrykket stammer egentlig fra USA og omhandler brændemærkning af kvæg! Man "mærkede" sit kvæg så andre ikke bare kunne stjæle det, og påstå ejerskab.
I dag bruges ordet branding noget mere fredeligt og det handler om synliggørelse af en virksomhed eller et varemærke.
Men virksomhedens "brand", er ikke kun navnet eller logoet, men snarere hele virksomheden. Det kan også være fx. en duft eller en lyd, der er en del af en virksomheds "brand".
Branding handler egentlig at få kunderne til at navigere, bekræfte og engagere sig i vores virksomhed og genkende den som noget unikt. Brand touch pointsMan snakker også om "Brand Touch Points" og det lyder fornemt, men er egentlig ret enkelt. Det handler om de berøringsflader din virksomhed har med omverden. Hvis du har et fedt logo og en flot hjemmeside, så falmer det lidt, hvis dine kunder oplever dårlig telefonbetjening eller mangelfuld kommunikation.
Og kører du eller en af dine medarbejdere råddent i firmabilen, ja så skader det din virksomheds omdømme eller brand.
Læs i øvrigt vores IværksætterGuide: |
|
|