Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 

Branding

 

Hvad betyder branding?

Udtrykket stammer egentlig fra USA og omhandler brændemærkning af kvæg! Man "mærkede" sit kvæg så andre ikke bare kunne stjæle det, og påstå ejerskab. 

 

I dag bruges ordet branding noget mere fredeligt og det handler om synliggørelse af en virksomhed eller et varemærke.

 

Men virksomhedens "brand", er ikke kun navnet eller logoet, men snarere hele virksomheden. Det kan også være fx. en duft eller en lyd, der er en del af en virksomheds "brand".

 

Branding handler egentlig at få kunderne til at navigere, bekræfte og engagere sig i vores virksomhed og genkende den som noget unikt. 

 

Brand touch points

Man snakker også om "Brand Touch Points" og det lyder fornemt, men er egentlig ret enkelt. Det handler om de berøringsflader din virksomhed har med omverden. Hvis du har et fedt logo og en flot hjemmeside, så falmer det lidt, hvis dine kunder oplever dårlig telefonbetjening eller mangelfuld kommunikation.

 

Og kører du eller en af dine medarbejdere råddent i firmabilen, ja så skader det din virksomheds omdømme eller brand.

 

 

 

Læs i øvrigt vores IværksætterGuide: 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE FØR START 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE UNDER START

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE EFTER START 

 

 

 

 


 

A

ABC analyse - hvordan bruger du ABC analysen?
Agil
AIDA
Aktieselskab
Aktiver
Arbejde
Arbejdsskadeforsikring

B

BBR
Billånsberegner
Bootstrapping
Branchekode
Branding
Business Angel
Business Model Canvas

C

Content Management
Copyright
CrowdFunding
CSR
CVR

D

Dagpenge
Disruption
Due Dilligence
Duplicate content

E

EAN nummer
Early Warning
Earlystage.dk
EBIT
Efteruddannelse
EFU modellen
Egenkapital
Erhvervsforsikring
Erhvervshus
Erhvervskontor
ESG - En let forståelig guide til ESG

F

FACEBOOK
Fiasko
Franchising

G

GEW - Global Entrepreneurship Week

H

Handicap som iværksætter
Hvidvask

I

Iværksætter "overlevelse"
Iværksætterbarometer
Iværksætterkursus
Iværksætterordfører i Folketinget

K

Kontrollerede transaktioner blanket 05.021
Kundebesøg
Kørselsregnskab (Kørebog)

L

Lægepraksis, hvordan bliver man praktiserende læge?

M

Mand&Bil

O

Ondernemersklankbord
Online Marketing Leksikon

P

Passiver
Patent
PESTEL analyse

Q

Quora

R

Regnskabsklasser
Restaurationsloven

S

Socialøkonomisk iværksætter
SWOT analyse

T

Turn around

U

USP - Unique selling proposition eller point

V

Varemærke
Vækstfonden
Væksthus
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.