Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 

Duplicate content - undgå kopieret indhold

 

Når man taler om online markedsføring bruger man ofte udtryk fra det engelske sprog. Det gælder også udtrykket duplicate content.

 

Oversat til dansk betyder det duplikeret indhold eller kopieret indhold.

 

Hvad sker der hvis man har duplicate content?

Hvis din hjemmeside har et indhold der er helt magen til indholdet på en anden hjemmeside, så opdager Google det og "straffer dig". Det betyder i praksis at din hjemmeside kan ryge ned af listen ved Google søgninger. Og måske ryge ned fra side 1 til side 2 eller 3, når resultaterne af en søgning vises.

 

Vær opmærksom på at det også gælder din egen hjemmeside. Har du fx en forside tekst om et produkt eller en ydelse, og så har en tekst på produktsiden, hvor du stort set skriver det samme, ja så konkurrerer du faktisk med dig selv. 

 

Skriv originalt indhold og undgå kopiering

Google er efterhånden blevet god til at gennemskue mindre tekstændringer eller enkelte ord, der byttes om eller formuleres lidt anderledes. Så du er nødt til at skrive noget selv, der ikke ligner det andre skriver. Og ja vi ved godt det for en webshop kan være svært at formulere noget nyt om sorte herre strømper, men det kan faktisk lade sig gøre. 

 

Se til inspiration siden her: https://www.xn--snre-bnd-f0a9p.dk/tynde-runde-snoerebaand  

 

Man kan ikke helt undgå duplicate content. Alle hjemmesider bruger jo sproget - om det så er Danske eller noget andet - så ord vil gå igen. Men der skal helst som tommelfinger regel ikke være mere end 20%, der er "kopi" af andre hjemmesider.  

 

Så skriv så god en tekst som mulig. Se hvad dine konkurrenter skriver, få måske nogle idéer, men skriv ikke det samme.

 

Læs iøvrigt mere om online markedsføring her! 

 

 

 

 


 

A

ABC analyse - hvordan bruger du ABC analysen?
Agil
AIDA
Aktieselskab
Aktiver
Arbejde
Arbejdsskadeforsikring

B

BBR
Billånsberegner
Bootstrapping
Branchekode
Branding
Business Angel
Business Model Canvas

C

Content Management
Copyright
CrowdFunding
CSR
CVR

D

Dagpenge
Disruption
Due Dilligence
Duplicate content

E

EAN nummer
Early Warning
Earlystage.dk
EBIT
Efteruddannelse
EFU modellen
Egenkapital
Erhvervsforsikring
Erhvervshus
Erhvervskontor
ESG - En let forståelig guide til ESG

F

FACEBOOK
Fiasko
Franchising

G

GDPR - beskyttelse af
GEW - Global Entrepreneurship Week

H

Handicap som iværksætter
Hvidvask

I

Iværksætter "overlevelse"
Iværksætterbarometer
Iværksætterkursus
Iværksætterordfører i Folketinget

K

Kontrollerede transaktioner blanket 05.021
Kundebesøg
Kørselsregnskab (Kørebog)

L

Lægepraksis, hvordan bliver man praktiserende læge?

M

Mand&Bil

O

Ondernemersklankbord
Online Marketing Leksikon

P

Passiver
Patent
PESTEL analyse

Q

Quora

R

Regnskabsklasser
Restaurationsloven

S

Socialøkonomisk iværksætter
SWOT analyse

T

Turn around

U

USP - Unique selling proposition eller point

V

Varemærke
Vækstfonden
Væksthus
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.