Duplicate content - undgå kopieret indhold
Når man taler om online markedsføring bruger man ofte udtryk fra det engelske sprog. Det gælder også udtrykket duplicate content.
Oversat til dansk betyder det duplikeret indhold eller kopieret indhold. Hvad sker der hvis man har duplicate content?Hvis din hjemmeside har et indhold der er helt magen til indholdet på en anden hjemmeside, så opdager Google det og "straffer dig". Det betyder i praksis at din hjemmeside kan ryge ned af listen ved Google søgninger. Og måske ryge ned fra side 1 til side 2 eller 3, når resultaterne af en søgning vises.
Vær opmærksom på at det også gælder din egen hjemmeside. Har du fx en forside tekst om et produkt eller en ydelse, og så har en tekst på produktsiden, hvor du stort set skriver det samme, ja så konkurrerer du faktisk med dig selv. Skriv originalt indhold og undgå kopieringGoogle er efterhånden blevet god til at gennemskue mindre tekstændringer eller enkelte ord, der byttes om eller formuleres lidt anderledes. Så du er nødt til at skrive noget selv, der ikke ligner det andre skriver. Og ja vi ved godt det for en webshop kan være svært at formulere noget nyt om sorte herre strømper, men det kan faktisk lade sig gøre.
Se til inspiration siden her: https://www.xn--snre-bnd-f0a9p.dk/tynde-runde-snoerebaand
Man kan ikke helt undgå duplicate content. Alle hjemmesider bruger jo sproget - om det så er Danske eller noget andet - så ord vil gå igen. Men der skal helst som tommelfinger regel ikke være mere end 20%, der er "kopi" af andre hjemmesider.
Så skriv så god en tekst som mulig. Se hvad dine konkurrenter skriver, få måske nogle idéer, men skriv ikke det samme.
Læs iøvrigt mere om online markedsføring her! |
|
|