Forside
 
 
 
 
 
 
 
 

Online markedsføring

  

Google

Annoncering på Google er jo et helt kapitel for sig selv. Det er der skrevet tykke bøger om og der laves videoer, skrives hjemmesider om det, og ikke mindst er der en skare af dygtige rådgivere, der kan hjælpe dig på vej.

 

Så teksten her kommer primært til at omhandle, hvordan du kan forberede det og nogle få gode praktisk råd i din færden.

 

1. Du kan ofte få tilbudt en Voucher med fx 600 kr. gratis annoncering på Google. Husk du skal begynde at bruge voucheren inden du starter din annoncering. Har du først kørt nogle få test adwords for meget beløb, anses du som erfaren annoncør og du mister din indtroduktions rabat.

 

2. Du skal sikre dig din side er Google optimeret. Altså med andre ord skal du arbejde med SEO. SEO betyder Search Engine Optimazation, og omhandler alle de opgaver der ligger foran dig for at få din hjemmeside frem på Google. Det er ikke let, og mange bruger mange penge på rådgivning fra eksperter. Men der der meget du selv kan gøre.Søg på Google! Og find hjælp.

 

Men her er 3 hurtige tips:

 

1. Tilpas dit indhold til det dine kunder søger på.

2. Promover din side ved hjælp af sociale medier

3. Skab links til din side.

 

Vi i Startinfo.dk er ikke eksperter, og det er også noget vi helt sikkert dagligt skal kæmpe med og har gjort siden starten.... Men her er nogle få stikord til de 3 tips:

 

Tip 1: Tilpas dit indhold til det dine kunder søger på.

 

Vælg de ord dine kunder bruger. Skriv dem i teksterne på en måde, som dine målgrupper gør. Brug evt. div. online værkstøjer til at blive klogere på søgeord. Og på den måde kan du iøvrigt også lade dig inspirerer af konkurrenternes søge ord. Skrive dine nøgle ord på Google og se hvad google foreslår af søgning. Og sæt mellemrum foran dine nøgleord for at se hvad folk typisk spørger Google om.

 

Og tænk også på det tekniske. Din side skal helst være hurtig at indlæse (så tjek størrelse af logo, grafik og fotos). Størrelse er ikke det du ser på skærmen men aktuel filstørrelse. Jo færre KB jo hurtigere indlæses siden. Og det synes Google godt om. Samtidig skal den være mobilvenlig så man kan se det på en telefon og/eller tablet og helst uden at vente alt for lang tid på indlæsningen.

 

Tip 2. Promover din side ved hjælp af sociale medier.

 

Hvis du laver en Facebook side eller en LinkedIn side er det en god måde at få omtale af din nye side. Du kan lave konkurrencer, der inspirer til deling eller vække folks appetit med en kort tekst om et eller andet emne, og så linke til din side hvor man kan se mere.

 

Tip 3. Skab links til din side.

 

Links er vigtige og ikke mindst link fra sider med høj "page rank", som det kaldes. Hvis du kan får DR, Microsoft, Lego eller lign. til at linke til dig, vil det være super. Det kan du nok ikke, men kindre kan også gøre det. Har du familie og venner med hjemmesider? Har du selv andre hjemmesider? Så skal der naturligvis linkes.

 

Men du kan også tilmelde dig forskellige registrer hos fx. Krak, De gule sider eller andre register, hvor din side kan blive linket fra.

 

Tjek også at dine udgående links er i orden...  Altså hvis du linker til andre... 

 

Du kan fx. bruge siden her, der tjekker dine links: https://www.brokenlinkcheck.com 

 

Bing/Edge/Yahoo

Ja, de andre søgemaskiner fylder ikke så meget, men derfor kan de sagtens være interessante for dig. og vil du annoncere er udgiften til et klik med Microsofts annonceringsprogram på måske 10-15% af GoogleAds.

 

 

Gode værktøjer til arbejde med Søgemaskin optimering:

 

Her kommer en liste... ikke opdateret endnu:

 

Link tjekker: 

Tjek om du har døde links til andre hjemmesider. Dels er det en træls oplevelse for dine brugere, men det viser også Google at der ikke helt er styr på det. Især hvis du linker til mange andre, kan det være helt umuligt at huske alle linkene og også løbende at tjekke, dem du linker til ikke har flyttet eller omdøbt siden du linker til.

https://www.brokenlinkcheck.com 

 

SEO Multiværktøj:

Der kan findes masser af værktøjer der kan hjælpe din hjemmeside til at blive bedre, hved at give dig konkrete tips til forbedringer. Er der SEO fejl, link fejl, sider med for lidt tekst, sider med for meget tekst, sider med flere header, sider med manglende beskrivelse (desciption) og meget mere. Mange koster noget at abonnere på, men der er nogle, der i gratis udgaven virker ret godt. Prøv fx den her:

https://neilpatel.com/ 

 

Foto optimeringsværktøj

Med Kranken.io kan du reducere fotos, du allerede har minimeret. Har du fx et foto eller en grafik med meget hvid farve i, kan du reducerer størrelse til op mod 80% uden du kan se det på skærmen. Andre grafikker er måske kun 4-5 %, men for det meste er det mindst 10%, Og har du meget grafik vil det gøre siden meget hurtigere.

https://kraken.io/web-interface

 

Videnbase:

Du kan melde dig ind i Marketingklubben, der har til huse i Vesthimmerland, Vejle og Viborg i Jylland. På sigt rykker de nok også til Sjælland. Det er ikke overvældende dyrt, og du får mulighed for kursusdage, webinarer, deltagelse i arrangementer mv.

https://marketingklubben.dk 

   

 

FAGLIGE

PARTNERE MARKEDSFØRING 

 

 

 

 

Marketingklubben - hjælp til markedsføring på abonnement

 

 

 

 

Startinfo.dk
Sct. Cathrines Vej 21, 9800 Hjørring
Strandvejen 16, 9000 Aalborg
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.