Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 
 
 

Valg af bogføringsprogram

 

Bemærk.! Det her er en side under opbygning. Der mangler beskrivelse af enkelte bogføringsprogrammer og en samlet gennemarbejdning. Men noget er klart, så læs med og bliv lidt klogere på dit valg af økonomisystem.

 

 

Hvordan vælger man et godt bogføringsprogram?

Alle skal overholde bogføringsloven. Og det betyder at man skal bogføre på en måde, så man ikke bare lige kan rette det igen.

 

Der er en del iværksættere og helt små virksomheder, der klarer sig lidt med excel eller en blok, men det er altså ikke helt godt, og ikke i overensstemmelse med bogføringsloven.

 

Man kan godt finde fakturaskabeloner til excel og på den måde sende nogenlunde udseende regninger til kunderne, men det er ikke optimalt.

 

Så rådet herfra må være: Vælg dig et bogføringsprogram eller det som nogen kalder er økonomisystem til din virksomhed, 

 

Og da det koster fra "gratis", over "næsten gratis" til "ret billigt" er der nærmest ingen undskyldning for at fravælge et bogføringsprogram.

 

Hvad er så fordelene ved et bogføringsprogram?

Du få overholdt bogføringsloven, du får adgang til at få styr på dit regnskab og får dermed et væsentligt bedre overblik over din virksomheds økonomi.

 

I tillæg får du ofte en del faciliteter som mulighed for fakturering med dit eget logo i fakturaen, mulighed for kreditnotaer, rykkere og evt, tilskrivning af renter ved sen betaling og meget mere. Mange programmer kan også indlæse bankdata, så du sparer meget manuelt tastearbejde og kan overføre data og modtage data fra fx. lønprogram mv.

 

Og har du webshop kan du fx integre dit lager med dit økonomiprogram. Også uden at betale kæmpe beløb.

 

Hvad skal du så vælge og prioritere, når du vælger et økonomisystem?

 

Der er mange forhold, der skal afvejes når du vælger dit rengskabsprogram. I Startinfo er vi ikke eksperter i det, så vi har allieret os med en partner ITN Vision, der har et godt kendskab til programmerne

 

Itn I vison gerne neden for et indblik i de forskellige regnskabsprogrammer. Udover kendskab til regnskabsprogrammerne tilbyder ITN Vision også integrationer til mange af dem. Det er derfor et virkeligt godt kendskab, der ligger bag beskrivelse af fordele og ulemper. ITN Vision tilbyder både app- og integration med Dinero, E-conomic, Debitoor og Reviso.

 

Men her kommer en beskrivelse af økonomiprogrammerne:

 


 

Dinero:


Link: https://dinero.dk/

 

Beskrivelse: Er du iværksætter eller selvstændig og har du en startupvirksomhed? Regnskabsprogrammet Dinero er til iværksættere som har brug for at få et hurtigt økonomisk overblik over ens virksomhed.

Udover at tilbyde et regnskabsprogram, så gør Dinero det muligt for deres brugere at tilbyde integrationer, således det er muligt for brugerne at tilvælge integrationer til deres regnskab, som de har brug for. Der er mulighed for at tilkøbe integration inden for disse områder: Budget/Økonomistyring, Betalinger, Booking, CRM, Lagerstyring, Lønsystemer, webshops og mm.

Under kategorien Betalinger kan du f.eks. finde appen LeverandørService, som har til formål, at sikre dig dine kunders betalinger til tiden, så ledes du undgår manglende betalinger og bevare en solid økonomi i din virksomhed. Læs mere her: https://dinero.dk/integrationer/itn-leverandoerservice/

 

Fordele:

 

-> Tilbyder mange integrationer
-> Fri support
-> Dinero  kan bruges som app til iPhone eller Android-telefon

 

Ulemper:

 

-> ?

 

 

Pris: Ønsker du at komme i gang med Dinero, så kan du vælge mellem to prispakker, som er inddelt i Dinero Start og Dinero Pro. Link: https://dinero.dk/priser/ 

Prispakke Dinero Start: Gratis, men med begrænsninger
Prispakke Dinero Pro: 197 kr. per måned.

 


 

 

e-conomic:


Link: https://www.e-conomic.dk/

 

Beskrivelse: Regnskabsprogrammet e-conomic er beregnet til virksomheder i alle størrelser. Har du en startup-virksomhed, en mellemstor virksomhed eller en stor virksomhed, så kan regnskabsprogrammet benyttes af alle virksomheder. e-conomic er nemt at benytte, og tilbyder integrationer der dækker over alle former for basale behov indenfor regnskab. Det er muligt at tilkøbe ekstra funktioner til sit regnskabsprogram i form af apps og integrationer. Der bliver tilbudt apps- og integration inden for disse områder: Betalinger, Budget, Lager, Webshop, LeverandørService o.m.m.

 

e-conomic tilbyder også branchetilpasset app alt efter din virksomheds branche. Det betyder f.eks. at hvis du er en fødevarevirksomhed, som har brug for lagerstyring, så kan du få en branchetilpasset lagerløsning der er indeholder funktioner som lokation, batch- og sporbarhed, ordrehåndtering og mm. Link: https://www.e-conomic.dk/apps-og-udvidelser/itnwms-food

 

Fordele:


-> Fri support
-> Nemt og effektivt system
-> Mulighed for integrationer

 

Ulemper:

 

-> Har ikke et avanceret lager-modu

-> Kan ikke styre batch

->Kan ikke bruge scanner til pluk

 

Pris: Ønsker du at komme i gang man e-conomic, så kan du vælge mellem tre prispakker som er inddelt i Startup, Small Business og Professional. Link: https://www.e-conomic.dk/priser

Prispakke Startup: 129 kr. per. måned med 1000 posteringer per år.
Prispakke Small Business: 199 kr. per. måned med 2000 posteringer per år.
Prispakke Professional: 379 kr. per. med 5000 posteringer per år.

Har du i forvejen et andet regnskabsprogram, så tilbyder e-conomic at flytte dine regnskabsdata gratis.

 


 

 

Billy:

 

Link: https://www.billy.dk/

 

Beskrivelse: Billy er et brugervenligt og gratis regnskabsprogram, som er tilegnet til små virksomheder. Billy giver mulighed for at få styr på fakturaer, bogføring, betalinger samt afregning. Regnskabsprogrammet Billy tilbyder et nemt styresystem, og har Gratis Support hele alle ugens dage. Billy har integrationer inden for kategorierne: Webshop, POS, Inkasso o.m.m.

 

Fordele:

-> Simpelt og effektivt system
-> Fri support
-> Intuitivt system
-> Mindre tastearbejde

 

Ulemper:

 

-> ?

 

Pris:  Er du interesseret i Billy som regnskabsprogram, så kan du vælge mellem prispakkerne Basic og Premium. Link: https://www.billy.dk/pris/ 

Prispakke Basic: Gratis, men med begrænsninger.
Prispakke Premium: 195 kr. per måned

 


 

 

Dynaccount

 

Link: https://dynaccount.dk/ 

 

Beskrivelse: Dynaccount er et let- og brugervenligt regnskabsprogram, som indeholder smarte funktioner. Regnskabsprogrammet er tilegnet til små- og store virksomheder.

Kategorier: Regnskab, Bogføring, Lagerstyring, Faktura, CRM o.m.m.

 

Fordele

 

-> ?

 

Ulemper

 

->

 

 

Pris: Dynaccount tilbyder regnskabsprogrammet inden for prispakkerne Pro og Light. Samtidig tilbydes der en gratis prøveperiode op til fire måneder.  

Prispakke Light: Gratis
Prispakke PRO: 133 kr. per. måned.

 


 

 

Web Regnskab:

 

Link: https://www.web-regnskab.dk/ 

 

Beskrivelse: Web regnskab tilbyder regnskabsprogram til små- og mellemstore virksomheder.

 

 


 

 

Debitoor:


Link: https://debitoor.dk/ 

 

Debitoor er et regnskabsprogram til små- og selvstændige virksomheder. 

 


 

 

Revilution

 

Link: https://revilution.dk/ 

 

 

FAGLIGE

PARTNERE

ØKONOMI 

Digital Revisor sætter strøm til revisoren 
 ITN Vision Software til webshops også til nye iværksættere
 

 

 

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.