Markedsføring for iværksættereHvordan markedsfører jeg mit nye firma?Og hvordan gør jeg det uden at bruge mange penge? Det er typisk nogle af de spørgsmål iværksættere stiller sig selv, når de skal til at ha' fat i kunderne. Og der er virkelig meget at vælge mellem, men meget koster også ret mange penge... Så hvad gør man?
Det vil vi på siden her, og de efterfølgende prøve at give dig nogle bud på.
Vi starter lige med et citat:
Citat: H. P. Wolsing
Uden kunder er der ikke noget firma. Det hjælper ikke at være super god til at sætte bilag i ringbind, hvis ikke nogen af dem er fakturaer til kunder.
Markedsføring og salg er noget at det du skal bruge aller mest tid på. Og ja, så ved vi godt at nogle få iværksætteres varer eller ydelser næsten sælger sig selv pga. et godt rygte, gode samarbejder, masser af kontakter og lign.
Men det er undtagelsen, der bekræfter reglen.
Du skal selv være aktiv og gøre noget for at skaffe kunder. Det med at være aggresivt ventende på telefonen er ikke nok. Hvis ikke den ringer, skal du gøre noget for at få den til det. Eller få ordre ind på din webshop, eller hvad du nu gør...
Og forventet også at "bolden er på din banehalvdel". Dit produkt eller ydelse er sikkert vigtigt for dine kunder, men det er alligevel dig der skal ta' initiativet, ringe, sende mail om på mindelse, være tålmodig, ringe og følge op og alt det der nu kræves.
I de efterfølgende afsnit vil du kunne læse om
2. Hvordan får jeg fat i kunderne? 7. LinkBuilding for iværksættere 9. PR (presseomtale) - ikke online endnu 10. Markedsføringsplan - ikke online endnu
NB. Ikke alle afsnit er færdige endnu, men det kommer!
|
|
|