Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 

Markedsføring for iværksættere

 

Hvordan markedsfører jeg mit nye firma?

Og hvordan gør jeg det uden at bruge mange penge? Det er typisk nogle af de spørgsmål iværksættere stiller sig selv, når de skal til at ha' fat i kunderne. Og der er virkelig meget at vælge mellem, men meget koster også ret mange penge... Så hvad gør man?

 

Det vil vi på siden her, og de efterfølgende prøve at give dig nogle bud på. 

 

Vi starter lige med et citat:

 ”Glem moms og skidt med bogføringen. Det der betyder noget er dine kunder, og din evne til at få fat på dem. Markedsføringen af din ny virksomhed er derfor den udfordring du bør tage mest seriøst.”

Citat: H. P. Wolsing

 

Uden kunder er der ikke noget firma. Det hjælper ikke at være super god til at sætte bilag i ringbind, hvis ikke nogen af dem er fakturaer til kunder. 

 

Markedsføring og salg er noget at det du skal bruge aller mest tid på. Og ja, så ved vi godt at nogle få iværksætteres varer eller ydelser næsten sælger sig selv pga. et godt rygte, gode samarbejder, masser af kontakter og lign. 

 

Men det er undtagelsen, der bekræfter reglen. 

 

Du skal selv være aktiv og gøre noget for at skaffe kunder. Det med at være aggresivt ventende på telefonen er ikke nok. Hvis ikke den ringer, skal du gøre noget for at få den til det. Eller få ordre ind på din webshop, eller hvad du nu gør...

 

Og forventet også at "bolden er på din banehalvdel". Dit produkt eller ydelse er sikkert vigtigt for dine kunder, men det er alligevel dig der skal ta' initiativet, ringe, sende mail om på mindelse, være tålmodig, ringe og følge op og alt det der nu kræves.  

 

I de efterfølgende afsnit vil du kunne læse om

 

1. Marketing Mix

2. Hvordan får jeg fat i kunderne?

3. Hvem er mine kunder?

4. Markedsføringsloven

5. Logo og grafisk identitet 

6. Online Markedsføring 

7. LinkBuilding for iværksættere

8. Offline Markedsføring 

9. PR (presseomtale) - ikke online endnu

10. Markedsføringsplan - ikke online endnu

 

 

NB. Ikke alle afsnit er færdige endnu, men det kommer!

 

Denne artikel er skrevet af Hans Peter Wolsing, civiløkonom fra Aalborg Universitet. Hans Peter har mere end 30 års erfaring med rådgivning og vejledning af iværksættere. Hans Peter Wolsing har selv drevet et reklamebureau og som konsulent arbejdet med markedsføring. Hans Peter har i flere år været en del af Erhvervshusenes ekspertgruppe vedr. salg og markedsføring og repræsenteret erhvershusene i arbejdsgrupper under Erhvervsstyrelsen. På iværksætterkurser har han undervist i salg, markedsføring, markedsanalyse, online marketing mv.

 

 

 

FAGLIGE

PARTNERE

MARKEDSFØRING:

 

 

 

 

Marketingklubben - hjælp til markedsføring på abonnement

 

 

ONE.COM tilbyder billig domæne, hosting og email

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.