Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Startinfo & Hans Peter Wolsing
 

Elevatortalen

 

Hvad er en elevatortale?

Det er måske lidt kunstigt, men egentlig er meningen med "elevatortalen" god nok. Tankesættet er at man præsenterer sig selv og sin virksomhed, hvis man nu møder Bill Gates eller en eller anden i en elevator.

 

Det er så nok næppe så realistisk at møde Gates, men det handler om at lave en kort og klar præsentation af sin virksomhed, hvis lejligheden lige byder sig. Og det kan både være onklen til konfirmationsfest, lokal tv der laver en "wox pop" (stemningsinterview med folk på gaden) eller en person du træffer i pausen til et møde.

 

Ofte kommer spørgsmålet "hvad laver du så?".

 

Og i stedet for at sige øh, bø så markedsfør dit firma direkte på ultra kort tid. 

 

Derfor elevatortalen... den skal ikke være længere end den tid, det ta'r at køre fra grundplan op på 3. sal.

 

Hvordan laver man en elevatortale?

Det er faktisk ikke helt let at formulere en elevatortale for ens nuværende eller kommende virksomhed.  For at prøve at ”smage egen medicin” har jeg udarbejdet et eksempel for min egen virksomhed og mig selv. Håber du kan bruge den som inspiration.

 

ELEVATOR TALE FOR HANS PETER WOLSING OG STARTINFO.dk

 

Jeg  hedder Hans Peter Wolsing. Jeg brænder for at hjælpe danske iværksættere. Derfor har jeg lavet en portal, Startinfo.dk, spækket med de informationer, man som iværksætter har brug for i forbindelse med start.

 

Med mere end 30 års erfaring med iværksætteri og med opbakning fra en stor gruppe at professionelle rådgivere og aktører på iværksætterområdet, er det lykkedes mig at skabe et forum, hvor iværksætter kan blive klædt på til start.

 

Og Startinfo.dk er gratis for iværksættere og udbydere af tilbud til iværksætter.

 

 

Inspiration til elevatortale:

Nedenfor er nogle links til artikler om hvordan du laver en elevatortale og hvorfor det er vigtigt.

 

Det er iøvrigt ikke kun vigtigt for ivæksættere og selvstændige. Studerende der på et tidspunkt skal på arbejdsmarkedet og i særdeleshed aktuelt jobsøgende, er det virkeligt vigtigt at præsentere sig selv på en god måde.

 

http://professionelnetworker.dk/her-er-min-elevatortale-skabelon

https://blog.pitcherific.com/da/styr-pa-elevatortalen/

 

Eksempel:

https://youtu.be/qUV9BSvr0VY

 

Har du styr på Elevatortalen? Øv dig på af præsentere din virksomhed på den tid det ta'r at køre i elevator fra 1. til 3. sal. 

 

Denne artikel er skrevet af Hans Peter Wolsing, civiløkonom fra Aalborg Universitet. Hans Peter har mere end 30 års erfaring med rådgivning og vejledning af iværksættere. Hans Peter Wolsing har selv drevet et reklamebureau og som konsulent arbejdet med markedsføring. Hans Peter har i flere år været en del af Erhvervshusenes ekspertgruppe vedr. salg og markedsføring og repræsenteret erhvershusene i arbejdsgrupper under Erhvervsstyrelsen. På iværksætterkurser har han undervist i salg, markedsføring, markedsanalyse, online marketing mv.

  

 

 

FAGLIGE

PARTERNE

MARKEDSFØRING: 


ONE.COM tilbyder billig domæne, hosting og email

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marketingklubben - hjælp til markedsføring på abonnement

 

 

 

 

 

 

Læs mere om markedsføring:

  

Marketing Mix og de 4 P'er

 

Hvordan får jeg fat i kunderne?

 

Markedsføringsloven

 

Logo og grafisk identitet 

 

Online Markedsføring 

 

Linkbuilding for iværksættere

 

Offline Markedsføring 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 . 

 

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.