Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 
 
 

Hvordan får jeg fat i kunderne?

I første omgang er det vigtigt at være bevist om hvem du henvender dig til. Man kan ikke kommunikere til alle på en gang. Forsøger du at kommunikere til alle på en gang, ender du garanteret med at have kun en modtager for budskabet - nemlig dig selv.

 

Du er derfor nødt til at segmentere i markedet, så du får nogle målgrupper, som du så kan fokusere dine bestræbelser på at nå.


Krav til segmenter/målgrupper:

Et segment eller en målgruppe af kunder skal leve op til nogle betingelser for at kunne benyttes i markedsføringen og i dine planer.

 

Segementet skal kunne defineres, for hvis ikke vi kan finde kunder giver det jo ikke mening. Hvis du går efter en bestemt målgruppe af befolkningen (det kan fx være basketball spillere, historie interessere eller alt muligt andet), skal du kunne finde gruppen. Kan du ikke definere dem og idetificere dem, så kan det være ligemeget.

 

Din målgruppe skal også ha' en vis størrelse og skal kunne isoleres i forhold til andre kundegrupper. Det skal med andre ord kunne betale sig at bruge ressourcer på at opnå kendskab til dine produkter eller ydelser i målgruppen.

 

En målgruppe er en defineret modtager for det budskab, man er i færd med at afsende. Det er således nødvendigt at lære sin målgruppe at kende. Jo bedre du kender den, des bedre kan du tale til dem, der er i målgruppen.

 

Marked: Forbruger eller business to business?

 

Geografi: Hvor befinder kunderne sig?

 

Demografi: Se ”Hvem er mine kunder?” (alder, køn, indkomst, uddannelse, familieforhold)

 

Adfærd: Kendskab og holdninger, køberadfærd (hvem tager initiativ til købet)

 

Din tilgang til de forskellige segmenter/målgrupper skal derefter tilpasses.

 

Hvordan lærer man sin målgruppe at kende?

Man kan undersøge målgruppen systematisk inden start. Du kan måske finde tal om dem og deres forbrug på Danmarks Statistik  Det er ikke alt du kan finde, men mange forbrugsemner er dækket.

 

Man kan lave en markedsanalyse

 

teksten er under opdatering....

En af de bedste måder at lære sin målgruppe at kende, er ved at møde dem der hvor de er. Det kan ske på udstillinger/messer/konferencer og besøg.

 

Hvordan håndterer man kundemøder?

Besøg kan være en udfordring for hvordan får du aftalt møderne?
Ligeledes kan du måske være usikker på, hvordan du indleder et møde?
Alt kan trænes, så det gælder om at komme i gang.

 

Find inspiration i denne korte "booklet", som du ser på linket her! (Åbnes i pdf.)

 

Start med at se videoen på vores side om salgsplan i afsnit ”UNDER START”

 

Vil du gerne have mere inspiration, så er der mange der vil hjælpe dig! Find dine muligheder for rådgivning i din hjemkommune her!

 

Vi anbefaler også, at du ser nærmere på mulighederne hos Salgschef.dk. Han tilbyder flere gode videoforløb.

 

NB. For god ordens skyld har vi en aftale med Jacob, så vi får et beskedent honorar, hvis du køber et kursus hos ham. Det honorar har ikke indvirkning på din pris.

 

Link til Salgschef.dk kan du finde her! 

 

FAGLIGE

PARTNERE

MARKEDSFØRING:

Marketingklubben - hjælp til markedsføring på abonnement 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link til salgschef.dk

 
Green Click Online Specialister i onlinemarketing, facebook og instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Læs mere om markedsføring:

  

Marketing Mix og de 4 P'er

 

Hvem er mine kunder?

 

Markedsføringsloven

 

Logo og grafisk identitet 

 

Online Markedsføring 

 

Linkbuilding for iværksættere

 

Offline Markedsføring 

 

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.