Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 
MENU

Vil du lære om online markedsføring? Her er 5 gode råd

Der er hård konkurrence på markedet, hvis du vil starte en virksomhed – især online. Der er mange ting, der skal tages stilling til, men noget du ikke må overse, er online markedsføring.

Selvom det er et relativt ny fænomen, så er der allerede masser af muligheder for at blive ekspert, også selvom du er nybegynder. Internettet vokser hele tiden, og det kan være svært at finde hoved og hale i hvad det er der helt præcist skal gøres. Lær om online markedsføring her, eller læs med på denne artikel, og få gode råd til hvordan du starter din pressence på internettet.

 

5 gode råd til online markedsføring

 

Bliv synlig

For at kunne blive stor online, er det vigtigt at der er nogen, der klikker ind på din hjemmeside.

Det er altså vigtigt at du ligger så højt oppe på søgemaskinerne som muligt, når der er nogen der søger på det som du tilbyder. Det værktøj der kan hjælpe dig med det, er SEO, eller search engine optimization.

 

Det er en måde at lægge tekst ind i dit domæne som viser, hvad det er, du sælger, og dermed gør dig mere synlig for søgemaskinernes algoritmer, når der søges på bestemte ord.

 

Invester

SEO er en smart måde at gøre det nemmere for dig at lokke kunder til. Du skal dog huske på, at der hele tiden er konkurrence på internettet, og det er smartest at du holder øje med om andre kommer og overhaler dig, for så bliver du nok nødt til at investere i endnu mere SEO.

 

”Konvertering”

Når det kommer til at drive virksomhed online, er det vigtigt at være synlig, men det er også vigtigt at have styr på dine kunder, når først de er kommet ind på siden. Mange klikker rundt på internettet og browser, uden rigtig at købe noget. De leder efter ting, de kigger sig omkring, men de ender ikke så tit med rent faktisk at tage kortet op af lommen.

Det er sådan en gæst man kalder for en besøgende, det er godt at der er nogen der kommer, men det er jo meget bedre at have kunder. Derfor findes begrebet ”konvertering”. Med det mener man, at man gerne vil omdanne sine besøgende til kunder.

 

Sådan ”konverterer” du folk

Der er mange ting der kan være med til at konvertere folk. Det kan være alt fra et banner til et godt tilbud. Det hele ligger i strukturen på din hjemmeside, og det er en god ide at tage konvertering med ind i processen helt fra starten af din online tilstedeværelse.

Når du konverterer, kan du gøre det ved at bruge farver eller andre signaler til at lokke besøgende dybere ind på din hjemmeside. Desto længere, du kan lokke dem ind på hjemmesiden, desto større er sandsynligheden for at det ender med et salg. Du kan altså nemt finde en løsning, som drager folk ind. Det handler alt sammen om at din hjemmeside er tilgængelig og fængende at se på.

 

Sociale medier

Sociale medier er en gratis form for online markedsføring. Lær om sociale medier så hurtigt som muligt, så de kan hjælpe dit firma med at vokse.

 

 

 

 

Artikler om iværksætteri skrevet af samarbejdspartnere 

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.