Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 
 
 

Tre enkle trin til at beskytte dine ansatte i byggebranchen

Det er vigtigt at sørge for, at ens ansatte føler sig trygge og godt beskyttet, når de tager på arbejde. Det gælder ikke mindst som iværksætter indenfor byggebranchen. Færdes de ansatte blandt byggeri, er der typisk flere risici forbundet med deres arbejde, end der vil være for kontoransatte og lignende. Derfor ønsker de fleste ansvarshavende i byggebranchen at opnå en følelse af, at man har gjort hvad man kan for, at de ansatte både føler sig beskyttet og faktisk også er beskyttet så meget som overhovedet muligt.

 

Find den bedste forsikring

En både vigtig og afgørende ting, når det kommer til at beskytte sine ansatte i byggebranchen, er forsikring. Nogle synes, at det kan være en jungle at skulle finde rundt i de forskellige forsikringer og samtidigt sikre sig, at man har fundet den bedste løsning for de ansatte. En vigtig del af forsikringen er risikostyring, som drejer sig om at kortlægge og undersøge potentielle risici.

 

Det er noget, man normalt gør allerede først i samarbejdet, da det på den måde bliver nemmere for forsikringsmægleren at finde frem til den bedste løsning.

 

Beskyttelse af ansatte i byggebranchen handler ikke kun om hjelm og sikkerhedssko. Det handler også om forsikring og risikostyring.

 

Gør status løbende

Selvom man gennemgår potentielle risici fra start, er der mange forskellige ting, som kan kræve, at man ændrer lidt i forsikringens sammensætning. Står man i spidsen, og har man ansvaret for forsikringerne, er det derfor vigtigt, at man holder sig opdateret omkring nye risici, så man har mulighed for at tilpasse forsikringerne herefter.

 

Vil man sikre sig, at man ikke har overset noget, kan man være i tæt dialog med de ansatte. Oplever de, at der er opstået nye risici, som I endnu ikke har forholdt jer til, er der mulighed for at handle, før en potentiel ulykke skulle ske.

 

Gør klart, at ingen problemer er for små

Som det gælder i de fleste andre brancher, skal det hele typisk gå stærkt, og man kan nemt glemme at stoppe op og mærke efter, om alt er, som det skal være. Derfor er det en god idé, at man som leder eller chef står frem, og gør det klart, hvordan der aldrig vil være for travlt til at tage en snak om eventuelle problemer – både stor og små.

 

Der er nogle generelle ting, som man altid vil kunne forholde sig til og rette sig efter, hvis man er ansvarshavende i byggebranchen. Dog er det også vigtigt, at man arbejder ud fra den enkelte virksomhed og ser på den enkelte ansattes behov.

 

 

 

 

 Artikler om iværksætteri skrevet af samarbejdspartnere

 

Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.