Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
 
 

AIDA modellen for salgsbrev

 

Hvordan skriver man et godt salgsbrev?

Ja, man kan fx bruge AIDA-modellen, der er en "tommelfingeregel" for kommunikation fx i forbindelse med salgsbreve.

 

AIDA står for Attention Intrest Desire Action, og beskriver sådan set den ideelle rækkefølge i kommunikation med en kunde. På dansk er ordene Opmærksomhed, Interesse, Ønske og til sidst Handling.  

 

Brug fx modellen i et salgsbrev, et opslag på Facebook eller en folder for dit firma. 

 

A: Når din kunde ser fx salgsbrevet har du kun meget få sekunder for at fastholde kundens interesse... Virker det kedelig eller uinteressant ryger det ofte lige i papirkurven. Så en fængende overskrift a la "Få 1.500 kr. mere til dig selv hver måned" eller lign. Det er interessant for de fleste.

 

I: Du har nu opmærksomheden, så skal du skabe interessen ved at tegne et billede i kundes bevisthed om at det her er interessant, muligt for ham eller hans firma...

 

D: Skab dernæst ønsket om "mindre bøvl", "flere penge", eller hvad det nu er dit firma kan hjælpe med.

 

og til sidst...

 

A: Action eller "Call to Action", som man ofte siger. "Ring nu og få de første 3 mdr. gratis på prøve" eller "Bestil inden jul/nytår/påske/sommer og opnå..." Altså frist kunderne, mens de ser dit materiale. Skal det først genfindes falder dine muligheder for succes betydeligt. 

 

Læs i øvrigt vores IværksætterGuide:

 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE FØR START 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE UNDER START

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE EFTER START

 

 

 

 


 

A

ABC analyse
Agil
AIDA
Aktieselskab
Aktiver
Arbejde
Arbejdsskadeforsikring

B

BBR
Billånsberegner
Bootstrapping
Branchekode
Branding
Business Angel
Business Model Canvas

C

Content Management
Copyright
CrowdFunding
CSR
CVR

D

Dagpenge
DGI Impact startup program
Disruption
Due Dilligence

E

Early Warning
Earlystage.dk
EBIT
Efteruddannelse
EFU modellen
Egenkapital
Erhvervsforsikring
Erhvervshus
Erhvervskontor

F

FACEBOOK
Fiasko
Franchising

G

GEW - Global Entrepreneurship Week

H

Hvidvask

I

IT sikkerhed
Iværksætter "overlevelse"
Iværksætterbarometer
Iværksætterkursus

K

Kontrollerede transaktioner blanket 05.021
Kundebesøg
Kørselsregnskab (Kørebog)

L

Lægepraksis, hvordan bliver man praktiserende læge?

M

Mand&Bil

O

Ondernemersklankbord
Online Marketing Leksikon

P

Passiver
Patent
PESTEL analyse

Q

Quora

R

Regnskabsklasser
Restaurationsloven

S

Socialøkonomisk iværksætter
SWOT analyse

T

Turn around

U

USP - Unique selling proposition eller point

V

Varemærke
Vækstfonden
Væksthus
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.