Forside
 
 
 
 
 
 
 
 
MENU

AIDA

AIDA-modellen er en "tommelfingeregel" for kommunikation fx i forbindelse med salgsbreve.

 

AIDA står for Attension Interest Desire Action, og beskriver sådan set den ideelle rækkefølge i kommunikation med en kunde. På dansk er ordene Opmærksomhed, Interesse, Ønske og til sidst Handling.  

 

Brug fx modellen i et salgsbrev, et opslag på Facebook eller en folder for dit firma. 

 

A: Når din kunde ser fx salgsbrevet har du kun meget få sekunder for at fastholde kundens interesse... Virker det kedelig eller uinteressant ryger det ofte lige i papirkurven. Så en fængende overskrift a la "Få 1.500 kr. mere til dig selv hver måned" eller lign. Det er interessant for de fleste.

 

I: Du har nu opmærksomheden, så skal du skabe interessen ved at tegne et billede i kundes bevisthed om at det her er interessant, muligt for ham eller hans firma...

 

D: Skab dernæst ønsket om "mindre bøvl", "flere penge", eller hvad det nu er dit firma kan hjælpe med.

 

og til sidst...

 

A: Action eller "Call to Action", som man ofte siger. "Ring nu og få de første 3 mdr. gratis på prøve" eller "Bestil inden jul/nytår/påske/sommer og opnå..." Altså frist kunderne, mens de ser dit materiale. Skal det først genfindes falder dine muligheder for succes betydeligt. 

 

Læs i øvrigt vores IværksætterGuide:

 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE FØR START 

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE UNDER START

→ IVÆRKSÆTTERGUIDE EFTER START

 

 

 

 

Startinfo.dk
Sct. Cathrines Vej 21, 9800 Hjørring
Strandvejen 16, 9000 Aalborg
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.